Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het schoolteam van de Schatkaart heeft een specialist toekomstgericht onderwijs, die verantwoordelijk zijn voor de organisatie en de kwaliteit van het onderwijs op het gebied van Burgerschap, kunst & cultuur en toekomstgericht onderwijs. Ze begeleidt het schoolteam bij de voorbereiding van de groepsdoorbrekende thema's en lessen in het toekomstgericht onderwijs. Dit zijn lessen vanuit wereldoriëntatie, wetenschap en techniek, tekenen en handvaardigheid, muziek en burgerschap
Daarnaast nog een specialist Gedrag en Bewegend leren.
Een aantal vakken wordt geïntegreerd gegeven in Toekomstgericht Onderwijs, waarbij aan de hand van thema's aan de doelen gewerkt wordt. Hierbij neemt ontdekkend leren een belangrijk rol in.
In de werkles/circuit komen de eerder aangeboden doelen nogmaals aan bod en worden door de kinderen ingeoefend.
Onder overig vallen lessen als Kanjertraining, Verkeer, Engels en Muziek
De vakken wereldoriëntatie, techniek, tekenen, handvaardigheid en burgerschap zijn geïntegreerd in het vak toekomstgericht onderwijs. Dit wordt thematisch en groepsdoorbrekend uitgevoerd op Schatkaart.
In groep 3 worden taal , lezen en begrijpend lezen geïntegreerd gegeven. We gebruiken daarvoor de methode Veilig leren lezen.
Naast de instructielessen is er ook tijd ingeroosterd voor zelfstandig werken.
Het ondersteuningsprofiel geeft aan waar de expertise van Schatkaart ligt.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school is in schooljaar 2022-2023 gestart met het versterken van het talentaanbod, zodat er nog beter aangesloten kan worden bij de ondersteuningsbehoefte van de meer- en hoogbegaafde leerlingen. Het aanbod voor deze leerlingen wordt verder verrijkt. Een hoogbegaafdheidsspecialist is betrokken bij de school, waardoor expertise aanwezig is.
Een groot aantal leerlingen komt vanuit Skippy-Pepijn. Met Skippy-Pepijn is er regelmatig overleg over toekomstige leerlingen. In enkele situaties kan er vanuit school worden geobserveerd bij Skippy-Pepijn om zodoende een goed beeld te krijgen van de onderwijsbehoeften van de leerling.