Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Wij werken op onze school met een continurooster van 08.30 uur tot 14.30 uur. De kinderen eten tussen de middag op school, waarbij een pedagogisch medewerker van Kinderopvang Papendrecht toezicht houdt.
Een deel van het schooljaar (van de zomervakantie tot de herfstvakantie en na de meivakantie tot de zomervakantie) zijn alle leerlingen op vrijdagmiddag om 12.15 uit. Een ander deel van het schooljaar gaan de leerlingen vanaf groep 5 op vrijdagmiddag tot 14.30 naar school.
Om 08.20 uur zetten we de deuren open en kunnen de kinderen en ouders naar binnen. De leerkracht heet, bij de deur van het lokaal, vervolgens ieder kind persoonlijk welkom. Om 08.30 beginnen we met het onderwijs.
Iedere morgen is er voor de groepen 3 t/m 8 van 10.30 uur - 10.45 uur pauze, waarbij de kinderen onder begeleiding van leerkrachten buiten spelen. De kleutergroepen spelen langer buiten. Dit verschilt per dag op welke tijd dit is.
Tussen de middag eten de kleuters een half uur en gaan daarna naar buiten. De leerlingen van groep 3 t/m 8 eten een kwartier en gaan daarna een kwartier naar buiten. Hierna starten de lessen weer.We werken nauw samen met Kinderopvang Papendrecht. Zij verzorgen de voorschoolse en naschoolse opvang van 07.00 uur tot 19.00 uur. De opvang vindt plaats in het gebouw. Tussen de middag houden zij ook toezicht tijdens het eten in de klas en tijdens het buitenspelen. De leerlingen van groep 1 en 2 worden voor schooltijd door de pedagogisch medewerkers naar de klas gebracht en na schooltijd ook weer in de klas opgehaald. De overige leerlingen mogen zelf naar de ruimte voor de opvang gaan.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.