Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De moderne en eigentijdse basisschool kent meerdere functies en specialismes dan in voorgaande jaren. De leerkracht blijft uiteraard zijn / haar belangrijke taak behouden in het verzorgen van de dagelijkse lessen, maar wordt ondersteund en/of geadviseerd door meerdere deskundigen. Ook zijn er vakdocenten op onze schoolbenoemd die vanuit hun deskundigheid les geven aan de kinderen. Ons team telt 20 leerkrachten en dit zijn zowel fulltimers als parttimers. Dit betekent dus dat de meeste groepen les krijgen van twee leerkrachten.
In het schooljaar 2018 -2019 zijn drie leerkrachten gestart met de Master N tot gedragsspecialist. De verwachting is dat zij aan het einde van het schooljaar 2019 -2020 hun studie zullen afronden waarbij de kennis en vaardigheden kunnen worden ingezet op schoolniveau.
De leerkrachten van groep 1/2 werken vanuit het document Beredeneerd Aanbod. In dit document zijn o.a.de leerlijnen taal en rekenen beschreven. Alle leerlijnen zijn verwerkt in 6 thema's die de leerkrachten van groep 1`en 2 zelf uitwerken. Ieder thema duurt 6 weken en wordt leuk afgesloten. Uiteraard blijft er ruimte voor het vrije spel waarbij de kleuters heerlijk in de hoeken en/of buiten kunnen spelen.
Wij vinden het erg belangrijk dat ook kinderen met goede scores en/of hoogbegaafd zijn, geprikkeld en uitgedaagd blijven. Er zijn leerlingen die op onze school verdiepingsstof krijgen aangeboden. Deze leerlingen werken met een eigen map. In deze map zitten ingewikkelde en complexe opdrachten.