Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Arrangementen (zie voor een volledige beschrijving het Schoolondersteuningsprofiel)
Arrangement 1:
De school heeft een aanpak voor leerlingen met behoefte aan sociaal-emotionele en/of gedragsondersteuning waarbij deze aanpak gericht is op veiligheid, structuur en voorspelbaarheid terug te vinden in tijd, ruimte, interactie en activiteit.
Arrangement 2:
De school heeft een aanpak voor leerlingen met behoefte aan leer-, sociaal-emotionele en/of gedragsondersteuning gekenmerkt door gespecialiseerde hulp bij de basisvakken en waarbij ruimte is voor eigen tempo en instructie.
Arrangement 3:
De school heeft een aanpak voor leerlingen met een grote ontwikkelingsvoorsprong en met behoefte aan sociaal-emotionele en/of gedragsondersteuning.
Arrangement 4:
De school heeft een aanpak voor leerlingen die behoefte hebben aan een combinatie van arrangement 1,2 en 3 en toe zijn aan onderwijs in een groep.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.