Openbare Basisschool de Tandem

Weegpad 13 3262 CL Oud-Beijerland

  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Tandem
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Tandem
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Tandem
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Tandem
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Tandem

Het team

Toelichting van de school

Alle personeelsleden vormen samen het team. En een ieder levert zijn of haar bijdrage aan het onderwijs. Ons team bestaat uit ongeveer 20 personen. We hebben specialisten in huis die extra ondersteuning kunnen bieden, zoals een onderwijsassistent en een reken- en taalspecialist.

We werken graag als professionals samen om het onderwijs op De Tandem steeds mooier te maken. Met elkaar bepalen we hoe we het onderwijs kunnen verdiepen. Daarbij zijn onze kernwaarden leidend. In de afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld gewerkt aan de verdieping van ons didactisch handelen, het filosoferen met kinderen en de kwaliteit van ons muziek-onderwijs.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De groepen hebben hun vaste leerkrachten, maar ook een leerkracht kan ziek worden of om een andere reden afwezig zijn. Ons vervangingsplan ziet er dan als volgt uit:

  • De eigen vaste invalkracht wordt als eerste ingezet.
  • Is deze niet beschikbaar? Dan zoekt de school intern naar een oplossing.
  • Wanneer er onverhoopt geen vervanger beschikbaar is, komen de lessen te vervallen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Tandem hebben we een aantal jaar geleden bewust gekozen om te gaan lesgeven volgens de EDI methode. Het uitgangspunt is om leerlingen doelgericht te onderwijzen én als leerkracht zicht te houden op het leerproces.

Lesgeven via EDI betekent verder dat er geen vaste groep is die meer of minder instructie krijgt; de samenstelling kan per les verschillen. Dat een leerling goed is in rekenen, betekent niet dat hij of zij alle stof binnen een bepaald vak snel beheerst: optellen en aftrekken vergt immers een andere vaardigheid dan kunnen klokkijken. Er is dus meer oog voor de ontwikkeling van de  individuele leerling.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We besteden veel tijd aan de basisvakken. Maar er is meer in het leven dan taal en rekenen. Daarom krijgen kinderen bijvoorbeeld ook muzieklessen en filosofie en besteden we vanaf de kleuters aandacht aan mediawijsheid binnen het onderdeel wereldorientatie en de methode van De Vreedzame School.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Alle kinderen zijn uniek en hebben hun eigen onderwijs- en opvoedingsbehoeften en hun eigen talenten.

Leerlingen hebben soms extra ondersteuning nodig.  In ons schoolondersteuningsprofiel staat welke ondersteuning onze school kan bieden.  Dit profiel bestaat uit basisondersteuning en extra ondersteuning. 

Het fundament van onze basisondersteuning wordt gevoed door onze visie. Op De Tandem weten we dat de elementen autonomie, competentie en relatie van groot belang zijn voor kinderen om tot optimale ontwikkeling te komen. 

Wanneer de ondersteuning die wij binnen school kunnen bieden niet meer toereikend is, hebben wij de mogelijkheid externe deskundigen in te schakelen. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We blijven de kwaliteit van ons didactische handelen in de breedte verdiepen. Daarmee komen we tegemoet aan de overall kwaliteit.  Er zijn geen concrete plannen om  ten behoeve van andere specifieke ondersteuningsbehoefte extra expertise te ontwikkelen of in huis te halen.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De peuteropvang De Driewieler is een gezamenlijk initiatief van de school en Kivido. Hier wordt met de peuters al deels gewerkt met het programma van de Vreedzame School. Een waardevolle doorgaande lijn.

Door de inhoudelijke samenwerking realiseren we echt een warme overdracht wanneer de peuters de overstap maken naar de groep 1.

Terug naar boven