Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school werkt met combinatiegroepen. Meerdere leerjaren krijgen in één lokaal van één leerkracht les. Technisch lezen bieden we groepsdoorbrekend aan. Elke leerling leest op passend niveau.
We werken op de Eben-Haëzerschool met 4 combinatiegroepen:
groep 1/2 juf Esther en juf Annieke
groep 3/4 juf Germa en juf Dinella
groep 5/6 juf Nella en juf Elise
groep 7/8 meester Bastiaan
Juf Eveline is twee dagen per week aanwezig als intern begeleider. Zij is verantwoordelijk voor de ondersteuning van leerlingen en heeft coördinerende en begeleidende taken. Juf Barbera werkt op donderdag en vervangt dan in alle groepen. Daarnaast zijn juf Annelies, juf Daniëlle, juf Esther en juf Marianne als onderwijsassistenten verbonden aan de school.
De school werkt met moderne methoden die voldoen aan de kerndoelen. Wij vinden het belangrijk dat de lesstof zo actueel en uitdagend mogelijk wordt aangeboden. De verwerking van de lesstof kan individueel, in duo's of in groepjes, schriftelijk of mondeling. Ook tablets worden hiervoor ingezet.
De school werkt met de volgende methoden:
- Technisch lezen - Actief Leren Lezen
- Begrijpend lezen - Nieuwsbegrip & Bazalt
- Taalonderwijs - Taal op Maat
- Spelling - Strategische spellen & PI-Spello
- Schrijven - Schrijfsleutel
- Rekenen - Pluspunt 4
- Engels - Join In
- Wereldoriëntatie - Topondernemers
- Sociaal Emotioneel Leren - Kwink
- Seksuele vorming - Wonderlijk gemaakt
- Studievaardigheden - Blits
- Verkeer - Klaar Over & Op Voeten en Fietsen
In dit profiel beschrijft de Eben-Haëzerschool welke ondersteuning de school kan bieden en hoe deze ondersteuning is georganiseerd. De school biedt regulier onderwijs aan leerlingen van 4 t/m 12 jaar. Alle leerkrachten hebben hun eigen talenten en kwaliteiten om de leerlingen zo optimaal mogelijk te laten ontwikkelen. De leerkrachten hanteren een vorm van klassenmanagement waarin het lukt verlengde en extra instructie te geven. Daarbij worden ze ondersteund door onderwijsassistenten. Waar nodig wordt een beroep gedaan op de deskundigheid van de intern begeleider. Extra ondersteuning is nodig bij het opvangen van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft de ambitie om nauwe samenwerking te onderhouden met andere scholen binnen en buiten het bestuur om ontbrekende expertise naar binnen te halen. Ook de samenwerking met de ambulante begeleiders van samenwerkingsverband Driegang zal verder worden geprofessionaliseerd, zodat leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte nog beter begeleid kunnen worden.
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) wordt ingezet om onderwijsachterstanden te voorkomen. De school werkt hiervoor samen met de gemeente. Om een slechte start op de basisschool te voorkomen, krijgen kinderen met een risico op achterstanden via speciale programma’s extra aandacht voor hun ontwikkeling. Vóórschoolse educatie is bedoeld voor peuters van 2,5 tot 4 jaar en wordt aangeboden op de peuterspeelzaal of de kinderopvang. Aanmelding gaat meestal via het consultatiebureau. Vróégschoolse educatie wordt gegeven in groep 1 en 2 van de basisschool. Bij vroegschoolse educatie vinden we het betrekken van ouders zeer belangrijk.