Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op basisschool Mozaïek streven we ernaar om onze leerlingen een stevige basis te geven voor een succesvolle start in het voortgezet onderwijs. We geloven in de kracht van een goed doordacht doorstroomprogramma en blijven ons continu inzetten om de overgangsperiode voor onze leerlingen zo soepel mogelijk te laten verlopen. We begrijpen dat deze overgang een belangrijke en spannende stap is, en we streven ernaar om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op de nieuwe uitdagingen die hen te wachten staan. In dit doorstroomprogramma krijgen de leerlingen groepsbegeleiding en individuele begeleiding en leggen we de focus op executieve vaardigheden, voorbereiden op het vo, rekenen, lezen en thuiswerk.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Bij basisschool Mozaïek streven we er voortdurend naar om onze ondersteuning aan leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften te verbeteren. We hebben de volgende ambities voor de komende jaren om onze begeleiding nog beter te kunnen afstemmen op de behoeften van deze leerlingen:
Versterken van expertise (Simon academie): We willen blijven investeren in de professionalisering van ons team en het vergroten van hun kennis en vaardigheden op het gebied van speciale ondersteuningsbehoeften. Simon academie zal trainingen en workshops aanbieden die gericht zijn op het verbeteren van de extra ondersteuning.
Intensievere samenwerking (Kentalis): We willen de samenwerking tussen speciaal onderwijs (Kentalis) en basisonderwijs verder versterken door een medium arrangement op school in te richten. Door regelmatige overlegmomenten en open communicatie streven we ernaar om een gecoördineerde aanpak te waarborgen en ervoor te zorgen dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de specifieke behoeften van de leerlingen.
Met deze ambities willen we onze begeleiding voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften verder versterken en ervoor zorgen dat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Op basisschool Mozaïek geloven we dat de vroege jaren van een kind van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling en groei. We erkennen het belang van een sterke basis in de vroege kinderjaren en zijn verheugd om onze samenwerking met de peuterspeelzaal en kinderopvang AVEM te benadrukken, met als doel de vroege ontwikkeling van onze leerlingen te versterken. Samen met onze partner in de peuterspeelzaal werken we aan het implementeren van het VVE-programma (Voor- en Vroegschoolse Educatie). Dit programma is speciaal ontworpen om de ontwikkeling van kinderen vanaf jonge leeftijd te stimuleren en te ondersteunen. Door informatie en middelen te delen, workshops en bijeenkomsten te organiseren, bieden we de de best mogelijke start aan de kinderen die onze school binnenkomen.