De Akker

Meibloem 46 1716 VA Opmeer

  • Na 8 jaar op De Akker zijn onze leerlingen wereldburgers met genoeg (zelf)kennis en hebben zij oog voor hun naasten en de wereld.
  • Waar de grens van een ander begint, houdt jouw vrijheid op. Als iedereen zijn eigen ruimte inneemt, kunnen we vreedzaam samenleven.
  • Je mag zelf weten hoe je de wereld ziet en wat je wilt uitspreken. 
Je bezit de meeste kracht als je volledig jezelf mag zijn.
  • Als je openstaat voor de verschillende perspectieven van de mensen om je heen, zou je zelf tot nog rijkere ideeën kunnen komen.
  • Inclusie betekent dat je zowel je kwaliteiten als je beperkingen kunt omarmen van jezelf en de ander. Zo hoort iedereen erbij!

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer een leerkracht door verlof of ziekte niet aanwezig kan zijn, doen wij ons uiterste best om vervanging te regelen. Dit proberen wij in het team onderling met elkaar te regelen of door de flexpool van Allure te benaderen. Soms is het niet mogelijk om een invaller te regelen. Dan stellen wij je via Parro (ons interne communicatiesysteem) zo snel mogelijk op de hoogte. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De ochtenden in groep 3 t/m 8 zijn vooral gereserveerd voor de basisvakken: taal, rekenen, spelling en lezen. De middag voor de overige vakken.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Met de invoering van passend onderwijs in 2014 is het een wettelijke verplichting voor scholen om een schoolondersteuningsprofiel op te stellen, conform de inhoudelijke eisen die de onderwijsinspectie stelt. Ons samenwerkingsverband maakt hiervoor gebruik van het online Schoolondersteuningsprofiel van Perspectief op School. Dit Schoolondersteuningsprofiel wordt jaarlijks herzien waardoor onze school en Samenwerkingsverband over een actueel overzicht beschikt van onderwijskundige informatie in relatie tot passend onderwijs. Perspectief op School geeft inzicht in de ondersteuning die onze school een leerling kan bieden, in de ambities die wij hebben om ons te ontwikkelen en hoe die ontwikkeling verloopt. Deze ondersteuning is vastgelegd in een schoolrapportage. Voor ouders is er een beknopte ouderrapportage beschikbaar waarin wordt samengevat welke ondersteuning wij je kind kunnen bieden op onze school.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Samenwerking met de schoolmaatschappelijk werker en externen, zoals dyslexiebegeleiding. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De school heeft een nauwe samenwerking met de peuterspeelzaal en het kinderdagverblijf in de school. Bij de plaatsing op de basisschool is er altijd sprake van een goede overdracht.

Terug naar boven