Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op school werken we met vier combinatiegroepen. De groep bestaat uit 2 leerjaren. Iedere groep heeft twee eigen leerkrachten. In groep 1/2 is er elke dag naast de leerkracht een ondersteuner. In de andere groepen zijn meerdere dagen per week twee leerkrachten aanwezig. Daarnaast is er ook ondersteunend personeel aanwezig en werkt de leerkrachtondersteuner of de onderwijsassistent, naast de leerkracht in de verschillende groepen.
De lessen bewegingsonderwijs worden op dinsdag en donderdag gegeven door een vakleerkracht.
Vanuit de organisatie voor HVO/GVO werken er vakleerkrachten die de lessen verzorgen voor humanistisch vormingsonderwijs of godsdienstonderwijs. Ouders maken aan het begin van het schooljaar een keuze of het kind deelneemt aan de lessen. Leerlingen die niet deelnemen volgen de lessen van de eigen leerkracht in de groep.
Wij zorgen er met ons team voor dat onze leerlingen de onderwijsondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en daarbij de kerndoelen van het basisonderwijs behalen. Dit doen we in samenspraak met de ouders en/of verzorgers. Leerlingen met specifieke behoeften worden zoveel mogelijk in de groep gehouden. Extra hulp, extra materialen en extra voorzieningen proberen we in de dagelijkse praktijk in te passen. Op onze school hebben we een plusklas waar leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften extra uitgedaagd worden. Tevens zetten wij, indien mogelijk, remedial teachers of onderwijsassistenten in.
Pas als de hulpvraag van de leerling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat, zoeken we naar een andere meer passende onderwijsplek voor deze leerling. We werken hiervoor optimaal samen met de andere basisscholen en de scholen voor speciaal (basis)onderwijs in het samenwerkingsverband. Door intensief samen te werken zorgen we ervoor dat elke leerling zo thuisnabij mogelijk de onderwijsondersteuning krijgt die zij of hij nodig heeft.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is om als school onderwijs op maat te bieden voor de kinderen op onze school. We hebben de kinderen in beeld en werken doelgericht. Waar nodig passen wij het onderwijs aan en stellen de doelen bij. Als het nodig is, hebben wij contact met BePo (Betuws Passend onderwijs).
We ontwikkelen een versterkt aanbod voor hoogbegaafde kinderen.
Vanuit het VVE-beleid is een doorgaande lijn met de peuterspeelzaal geregeld; er vindt een warme overdracht van peuter naar kleuter plaats. We werken nauw samen met de peuterspeelzaal. Binnen de kleutergroep bieden we deze kinderen extra ondersteuning middels de inzet van de onderwijsondersteuner en het beredeneerd aanbod.