Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Korenaar wordt gewerkt in combinatiegroepen, die per twee of drie groepen een unit vormen.
Wij hebben op dit moment een unit 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8. De leerkrachten van een unit werken samen om ieder kind het juiste onderwijsaanbod te geven. Er wordt gewerkt volgens een rooster waarbij kleine instructiegroepen gecreëerd worden gebaseerd op jaargroep of onderwijsbehoefte. Zo krijgen de kinderen dus les van alle leerkrachten uit de unit. De leerkrachten werken hierdoor heel nauw samen, stemmen de lessen af en wisselen ervaringen uit. Het werken in de units wordt geleidelijk opgebouwd. Bij deze vorm van werken zien we gedeelde verantwoordelijkheid van de leerkrachten voor alle leerlingen als belangrijke opbrengst. Wij geloven in “samenwerken” en “samen leren”.
lezen= technisch lezen en begrijpend lezen, taal= taal en spelling
De ingevulde uren zijn instructietijd. Daarnaast wordt tijdens het zelfstandig werken ook nog aan alle vakken gewerkt.
De roosters variëren per leerjaar, afhankelijk van de resultaten en het niveau van de groep
Zie SOP en website van de school
De Korenaar werkt samen met Kinderopvang organisatie TintelTuin.
Tinteltuin is verantwoordelijk voor het peuterspelen en de buitenschoolse opvang. De peuterspeelzaal is alle ochtenden geopend in de school. De peuterspeelzaal en de kleutergroepen werken inhoudelijk samen.Er is gezamenlijk beleid opgesteld op het gebied van pedagogiek, didactiek, ondersteuning en overdracht.
Het doel is om de doorgaande lijn tussen voorschool en school te versterken en een vloeiende, ononderbroken ontwikkeling te realiseren.