Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Sociale veiligheid
Sociale veiligheid vinden we belangrijk en wordt door betrokkenen ook vaak benoemd als één van de kenmerken van onze school.
Onze school neemt jaarlijks een vragenlijst bij leerlingen en ouders af waarin vragen over sociale veiligheid zijn opgenomen.
De uitkomsten worden gebruikt om de sociale veiligheidsbeleving te monitoren. Daarnaast is het een onderwerp van gesprek bij het leerlingenparlement, in groepsgesprekken en bij individuele kindgesprekken.Bij de leerlingenbesprekingen wordt van de groep en de individuele leerlingen de sociale veiligheidsbeleving besproken en ook bij het overleg van MR en bestuur is dit jaarlijks een onderwerp van gesprek.
Het afgelopen jaar zien we dat de veiligheidsbeleving voldoet aan de norm die we hebben gesteld. Daarnaast krijgen we van ouders terug dat er adequaat wordt gereageerd als er sprake is van een onveilige situatie (fysiek of mentaal). Er zijn geen vragen geweest en meldingen of klachten gedaan bij de externe vertrouwenspersoon.
In het leerlingenparlement wordt jaarlijks besproken hoe veilig de leerlingen zich voelen en of er plekken zijn in/rond school waar ze zich niet veilig voelen. In 2024 kwam uit dit gesprek naar voren dat bij voetballen in de pauze leerlingen zich niet altijd veilig voelen. Gezamenlijk is afgesproken dat er daarom een leerkracht bij het voetballen aanwezig is.
Verder is besproken en aan de leerlingen verteld dat ze bij Ilja of Remco terecht kunnen (vertrouwenspersoon) als er zaken zijn die ze niet met hun leerkracht kunnen bespreken of als ze er met hun leerkracht niet uitkomen.
Fysieke veiligheidOok fysieke veiligheid vinden we erg belangrijk. We hebben daarvoor een aantal afspraken gemaakt.
Schoolterrein Het schoolterrein wordt door de leerlingen gebruikt onder begeleiding van de leerkrachten. Parkeren van auto’s onder schooltijd kan aan de randen van het voorplein, dit in verband met de speelruimte. Op het gehele terrein zijn honden verboden. Zowel op de pleinen als in het schoolgebouw.Brengen en halen
Bij het brengen en halen van leerlingen hanteren we de volgende regel:
“Auto’s rijden op het brede (trekker)pad, fietsers en voetgangers lopen over de stoep en op het plein”Algemene regels:
- Er geldt éénrichtingsverkeer op het schoolterrein.
- Niemand klimt over een hek.
- Met de auto langzaam rijden op het trekkerpad en het plein.
- Ouders letten op hun kinderen. Het heeft onze voorkeur dat ze niet op schommels en speeltoestellen gaan als de leerlingen uit school komen. Als ouders niet zelf hun kinderen brengen/halen, dienen ze de regels over te brengen aan degene die het van hen overneemt.