Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In groep 1-2:
In de kleutergroepen bieden we het onderwijs in thema's aan. Dit zijn thema's die dicht bij de belevingswereld van de kinderen liggen. We bieden o.a. activiteiten aan gericht op de grove en fijne motoriek, tekenontwikkeling, beginnende geletterdheid, rekenvaardigheden, tekenontwikkeling, ruimtelijke oriëntatie en tijdsoriëntatie. Dit alles doen we in een rijke spelomgeving omdat je tijdens het spelen ontzettend veel leert en veel vaardigheden ontwikkelt. In de kleutergroepen observeren we de ontwikkeling van de kinderen om ze zo goed te kunnen volgen. We zorgen voor een breed aanbod wat aansluit op de overgang naar groep 3.
In groep 3-8:
Naast de kernvakken als rekenen, taal, lezen en spelling bieden we een breed aanbod aan vakken aan, zoals creatieve vakken, wereldoriëntatie, Engels, etc. We gebruiken methoden en andere materialen zoals ICT ter ondersteuning van onze lessen. Ook zorgen we ervoor dat de lessen afwisselend zijn. Zo bieden we bewegend leren, leren in spel, samenwerkactiviteiten en onderzoekend leren aan. Leergeluk vinden we immers erg belangrijk.
In de groepen 1 en 2 en bij de Voorschool werken we Themagericht. Daarnaast ontwikkelen we ons verder op het gebied van Lerend spelen.
Voorbeelden van activiteiten die aan de orde komen zijn:
· Spelactiviteiten/Sociaal emotionele activiteiten/Kanjertraining/Kringgesprekken
· Taalactiviteiten/Reken- en telspelletjes/Bewegingslessen
· Muzieklessen/Creatieve activiteiten/Dans en drama
Elke dag komen de volgende onderdelen aan bod:
• Werken met ontwikkelingsmateriaal en spel (binnen)
• Een kringactiviteit
• Bewegingsonderwijs (binnen of buiten)
• Samen fruit eten en drinken
In de groepen 3 t/m 8
Wij besteden naast de kernvakken (rekenen, taal, spelling & lezen) de onderwijstijd o.a. ook aan bewegingsonderwijs, wereldoriëntatie, expressie, levensbeschouwing en Engels. Wij gebruiken hiervoor lesmethodes en zetten ICT o.a. als hulpmiddel in. De leerstof maken we passend voor de onderwijsbehoeften van de groep en van de leerling. We compacten en verrijken waar nodig en herhalen en begeleiden extra waar kan.
Binnen ons onderwijs is er ruim aandacht voor het spelend leren, bewegend leren, leergeluk, handelend en onderzoekend leren.
Meer- en hoogbegaafde leerlingen; compacten en verrijken van groep 1 t/m groep 8.
3 dagen per week Verrijkingsklassen voor de leerlingen in de groepen 2 t/m 8.
Wij werken samen met ondersteuner vanuit cluster 4, het speciaal (basis)onderwijs en met een orthopedagoog.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
0
Op onze website vindt u meer informatie over de voorschool.