Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De leerlingen in de groepen 1/2 ontwikkelen zich vaak sprongsgewijs. De leraren spelen hier op in door voornamelijk ontwikkelingsgericht te werken. De kinderen geven aan waar hun belangstelling ligt en de leraren creëren vanuit het thema een rijke leeromgeving.
Op het KCO voldoen we aan de wettelijke verplichting als het om de onderwijstijd gaat. Ons curriculum is zodanig ingericht dat alle wettelijk vereiste vak- en vormingsgebieden evenredig aan de orde komen. We voldoen daarmee aan de inspanningsverplichting vanuit de overheid.
Als onderdeel van het project Muziek impuls wordt in de periode tussen de kerst- en de meivakantie extra tijd besteed aan verschillende vormen van muziek.
Onze school is een reguliere school met het leerstof- jaarklassen systeem. Hierbinnen kunnen we lichte zorg bieden.
De samenwerking tussen Kinderopvang SKAR en de Bernulphusschool gaat in de nabije toekomst nog verder geïntensiveerd worden, bijvoorbeeld in de vorm van het inrichting van een Integraal Kindcentrum. Een integraal kindcentrum is een plek waar kinderen van nul tot twaalf jaar de hele dag kunnen leren, spelen en zich kunnen ontwikkelen. Het aanbod bestaat daarbij uit onderwijs en kinderopvang.