Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen het kleuteronderwijs wordt er gewerkt volgens delen van het ontwikkelingsgericht onderwijs. Er wordt thematisch gewerkt, dit thema vormt de kapstok en komen de verschillende vakken aan bod. Daardoor kan de tijd niet per vak worden verdeeld omdat zowel taal, rekenen als wereldoriëntatie ook tijdens het spelen/werken aan bod komen.
De taal en rekenactiviteiten worden altijd gedaan in kleine groepjes tijdens een deel van de speel/werkles en het buitenspeelmoment.
Onze school biedt onderwijs aan zoveel mogelijk leerlingen die onder onze zorgplicht vallen. Dit zijn leerlingen van wie de ouders voor onze school gekozen hebben en die geen extra zorgbehoeften hebben. Wanneer er zorgen bestaan voordat een leerling naar school komt óf ontstaat wanneer een leerling bij ons op school zit, zoeken wij met ouders en externe deskundigen wat het beste is voor de leerling. Dit kan zijn dat er een arrangement aangevraagd wordt waarbij materialen, personen en/of expertise in school komt die de school bijstaat in de begeleiding van deze leerling. Het kan ook zijn dat we samen met ouders en externe deskundigen op zoek gaan naar een geschikte onderwijsplaats voor deze leerling, dit is een onderwijsplaats buiten onze school. Door middel van de arrangementen hebben wij faciliteiten om de kinderen die dat nodig hebben te voorzien in hun zorgbehoeften. Daarnaast is onze school rolstoeltoegankelijk.