Een school is een omgeving waar mensen intensief met elkaar omgaan. Botsingen en meningsverschillen zijn dan ook niet bijzonder en worden vaak in onderling overleg bijgelegd. Soms is een meningsverschil van dien aard, dat iemand een klacht hierover wil indienen. Die mogelijkheid is er.
Voor de school is een klachtenregeling vastgesteld. Deze is voor iedereen die bij school betrokken is in te zien. De volledige tekst van de klachtenregeling ligt ter inzage op school. Het is van belang dat eventuele klachten kenbaar worden gemaakt.
Hieronder wordt aangegeven waar u met klachten of opmerkingen terecht kunt:
1.De groepsleerkracht van uw kind: De groepsleerkracht kent uw kind of de situatie het best en zal ook in veel gevallen voor een oplossing kunnen zorgen. Hebt u het gevoel dat: u bij de groepsleerkracht geen gehoor krijgt; deze uw problemen niet kan oplossen; het een schoolprobleem is, dan gaat u naar:
2. De directie of de contactpersoon klachten U bespreekt met de directie uw probleem. Samen worden naar een oplossing gezocht. Mocht u hier echter niet tevreden mee zijn, dan kunt u het probleem voorleggen aan:
3. Bestuursdirectie openbaar primair onderwijs Stichting Comprix, van Harenstraat 37, 8471 JC Wolvega
4. De klachtencommissie Het schoolbestuur is sinds 1998 verplicht om te zorgen voor een klachtenregeling. Het gaat om een laagdrempelige voorziening voor klachten over het bestuur, het omgaan met leerlingen en het onderwijs. Daarmee is de uniformiteit in de behandeling van klachten, van welke aard dan ook, gewaarborgd. Naast ouders en leerlingen kan een ieder die deel uitmaakt van de schoolgemeenschap klachten indienen. Die kunnen betrekking hebben op gedragingen en beslissingen van het bestuur en personeel of het nalaten daarvan en ook op gedragingen van anderen die deel uitmaken van de schoolgemeenschap. De algemene klachtenregeling is alleen van toepassing als andere mogelijkheden om gehoor te vinden voor een klacht zijn uitgeput. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school zullen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld. Indien dat echter, gelet op de aard van de klacht niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevreden heeft plaatsgevonden, kan men zich wenden tot
De interne klachtencommissie van Stichting Comprix Postbus 11 98470 AC Wolvega Tel. 0561-691777 of Stichting Onderwijsgeschillen Postbus 85 1913508 AD Utrecht Tel. 030-2809590 www.onderwijsgeschillen.nl
Vereniging Openbaar Onderwijs
Onze school is lid van de V.O.O., een oudervereniging voor ouders in het openbaar onderwijs. Ondanks alle informatie in onze gids, kan het voorkomen dat u nog vragen heeft. Vragen over de school kunt u stellen aan één van de teamleden of aan de directeur. Vragen over het onderwijs in het algemeen en vragen die u liever eerst met een onafhankelijk iemand wilt doorspreken, kunt u voorleggen bij 5010.5010 is een vraagbaak voor ouders in het openbaar onderwijs. Telefonisch op nummer 08005010 toets 4, op schooldagen tussen 10.00 en 15.00 uur. Digitaal via de website www.50tien.nl. Op de site vindt u veel vragen en antwoorden en heeft u de gelegenheid om zelf een vraag te stellen, die per e-mail wordt beantwoord.