Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Gedurende het schooljaar krijgen de groepen 1 en 2 enkele periodes wekelijks een gymles les van een vakleerkracht gym.
Voor de overige groepen verzorgt de vakleerkracht gym wekelijks beide gymlessen.
We beschikken over een speellokaal, geschikt als extra werkruimte en een ruimte voor expressieve activiteiten.
Onderwijstijd is het aantal uren dat een leerling in de week op school is. Hier is de invulling van de onderwijstijd voor leerjaar 1 en 2 en voor leerjaar 3 t/m 8 weergegeven. De invulling van onze onderwijstijd voldoet aan de landelijke richtlijnen. Ook wat schoolvakanties en vrije dagen betreft gelden strikte landelijke richtlijnen vanuit de overheid. Een overzicht van onze schoolvakanties en vrije dagen voor dit schooljaar is te vinden in het jaarkatern van de schoolkalender. T.a.v. de schoolvakanties voldoen wij ook aan de landelijke richtlijnen. We hanteren de onderwijstijden zoals aangegeven in de landelijke richtlijnen.
Onze school heeft een schoolondersteuningsprofiel (SOP) opgesteld en zo inzicht gegeven in het aanbod aan onderwijs, zorg en ondersteuning die onze school haar (zorg)leerlingen biedt, al dan niet samen met partners
binnen en buiten het onderwijs. Ook de andere scholen uit het samenwerkingsverband hebben dit gedaan.
In het overzicht is het profiel van onze school te zien.
Wat vinden wij van wat wij onze (zorg)leerlingen te bieden hebben aan onderwijs, zorg en ondersteuning, waar zien we verbeterpunten, wat willen we gaan zelf doen en wat gaan we samen met externe partners oppakken?
Dat zijn de kernvragen die bij de analyse van het schoolondersteuningsprofiel centraal staan.
Ons schoolondersteuningsprofiel is te vinden op onze website.
De basisondersteuning door het samenwerkingsverband is beschreven in dit document https://www.swvtwenteoostpo.nl/wp-custom/uploads/WEB-ondersteuningsplan-2017-2021DEF.pdfToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren zullen ons verdiepen en inzetten om het interprofessioneel werken naar een hoger plan te tillen. De contacten met professionals zijn gelegd. We zijn in schooljaar 2022-2023 gestart met het invoeren van interprofessioneel werken.
We volgen in de groepen 1 en 2 de methodiek Onderbouwd Online in combinatie met Fonemisch Bewustzijn. Vanaf vorig schooljaar vullen we dit aan met thema's waarbij we ontdekkend en onderzoekend leren stimuleren.