Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij geven les aan Asielzoekerskinderen en kinderen van arbeidsmigranten.
Ons gebouw staat op een AZC. We hebben leerkrachten die getraind zijn op NT2 vaardigheden en interactieve gesprekken.Eén keer in de twee weken vindt een OPP gesprek plaats met leerkrachten over leerlingen die er 10, 20, 30... weken zijn.
Elke vier weken voert de KC’er een gesprek met de groepsleerkracht over de klas.
Iedere maand is er een zorgoverleg waarin zorgleerlingen besproken worden en gewerkt wordt aan de zorgdoelen. Voor ondersteuning van de zorg is er een orthopedagoog en BPO'er aanwezig.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Voor de eerste opvang staan we open voor alle leerlingen. Zo hebben we leerlingen lesgegeven met cerebrale parese, een lichamelijke handicap, het downsyndroom en achondroplasie. Steeds bekijken we of wij nog de goede plek zijn voor deze kinderen en of andere kinderen er goed genoeg naast kunnen ontwikkelen.
Onze ambitie is het schijnbaar onmogelijk mogelijk te maken, met het welzijn en de ontwikkeling van alle kinderen voldoende in het vizier te houden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.