AZC-school Oisterwijk

Kievitsblekweg 4 5062 SV Oisterwijk

Schoolfoto van AZC-school Oisterwijk

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer personeel door omstandigheden niet aanwezig is, proberen we dit intern op telossen. Een vervanger inzetten is vaak lastig, vanwege het specifieke onderwijs dat wij geven.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij geven les aan Asielzoekerskinderen en kinderen van arbeidsmigranten.
Ons gebouw staat op een AZC. We hebben leerkrachten die getraind zijn op NT2 vaardigheden en interactieve gesprekken.

Eén keer in de twee weken vindt een OPP gesprek plaats met leerkrachten over leerlingen die er 10, 20, 30... weken zijn.
Elke vier weken voert de KC’er een gesprek met de groepsleerkracht over de klas. 
Iedere maand is er een zorgoverleg waarin zorgleerlingen besproken worden en gewerkt wordt aan de zorgdoelen. Voor ondersteuning van de zorg is er een orthopedagoog en BPO'er aanwezig. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Voor de eerste opvang staan we open voor alle leerlingen. Zo hebben we leerlingen lesgegeven met cerebrale parese, een lichamelijke handicap, het downsyndroom en achondroplasie. Steeds bekijken we of wij nog de goede plek zijn voor deze kinderen en of andere kinderen er goed genoeg naast kunnen ontwikkelen.

Onze ambitie is het schijnbaar onmogelijk mogelijk te maken, met het welzijn en de ontwikkeling van alle kinderen voldoende in het vizier te houden.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven