Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de kleuterbouw ligt de nadruk op spelend leren. Er is in afwisseling gedurende de dag aandacht voor auditieve en visuele ontwikkeling, ontwikkeling van de motoriek, spel, spraak/taal en rekenvaardigheden en sociaal emotionele ontwikkeling.
Bovenstaand schema is een globale weergaven van de onderwijstijd. In de praktijk staan de uren niet zo vast. Voor ons zijn de basisvakken lezen, rekenen/wisk en taal de kernvakken. In onze visie opent het goed beheersen van deze vaardigheden de deuren naar de wereld om ons heen. De uitsplitsing over de overige vakgebieden is hier niet weergeven. Alle hierboven genoemde vakken komen uiteraard in ons lesrooster aan bod.
Sociaal-emotionele ontwikkeling en het ontwikkelen van sociale vaardigheden staat bij ons hoog in het vaandel.
Engels wordt op onze school structureel aangeboden in groep 6 en hoger.
Wij bieden onderwijs aan alle leerlingen in de basisschoolleeftijd die middels een aanname beleid bij onze op school worden geplaatst. Wij willen graag generalist zijn. Dat betekent dat wij ons niet specifiek richten op een bepaalde groep kinderen in onze zorg en begeleiding.
Onze groepen zijn groot waardoor er steeds gekeken en afgewogen wordt of de balans in de groep op het gebied van extra ondersteuningsbehoefte behapbaar blijft voor een individuele leerkracht.
Ons gebouw is beperkt toegankelijk voor mensen met een lichamelijke handicap.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.