Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij vinden het belangrijk dat de leerlingen van onze school goed bewegingsonderwijs krijgen. Daarom krijgen de leerlingen les van gediplomeerde vakdocenten. Voor het muziekonderwijs hebben we een docent ingehuurd, die in alle groepen iedere week de muzieklessen verzorgd.
In de school hebben wij een groot atelier ter beschikking waar de leerlingen worden uitgedaagd binnen het vakgebied kunstzinnige vormgeving op expressieve vakgebieden. De lessen worden in principe door de eigen leerkrachten aangeboden.
Wel zijn er met regelmaat gastdocenten op school aanwezig die in het kader van een thema of project dergelijke lessen aanbieden in ons atelier.
In groep 1 en 2 zitten de kinderen regelmatig in de (kleine)kring. Hier worden verschillende activiteiten gedaan, zoals bijbelvertelling, taalspelletjes, rekenspelletjes, kringgesprek en muzikale vorming. De kinderen kunnen ook werken met ontwikkelingsmateriaal, constructiemateriaal, bouwmateriaal of handvaardigheidsmateriaal. Ook worden iPads en het digibord ingezet tijdens individuele- en kringopdrachten. Tijdens de werkles worden, naast de cognitieve doelen, ook vaardigheden en technieken aangeboden. Dit alles om de motorische, sociale, cognitieve en emotionele ontwikkeling te stimuleren.
In groep 2 is extra aandacht voor voorbereidend lezen, rekenen en schrijven.
Vanaf groep 3 werken we geleidelijk aan op een andere manier met de kinderen dan in de groepen 1/2. Ook de inrichting van de lokalen is anders. In het lesrooster wordt aangegeven hoeveel tijd we globaal per week aan de verschillende vakken besteden. Het gaat hierbij om gemiddelden die per leerjaar kunnen verschillen. We gaan uit van een rooster van 24½ uur per week voor alle groepen.
De nadruk ligt op taal/lezen en rekenen/wiskunde.
Voor verschillende gebieden binnen ons onderwijs hebben wij specialisten aangesteld. Zij helpen de leerkrachten bij kinderen die extra zorg nodig hebben.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte willen wij graag zoveel als mogelijk op school bedienen.
In het team worden verschillende specialisten opgeleid om hierin te kunnen voorzien.
In 2023-2024 wordt een specialist rekenonderwijs opgeleid en een specialist 'jonge kind'.
In hetzelfde gebouw als waar onze school zich in bevind, is ook een kinderopvang gevestigd, SKO genaamd. Wij werken met hen samen tijdens de TSO. De SKO heeft voor het jonge kind in de wijk ook opvanglocaties.