Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We vinden het heel belangrijk dat jonge kinderen nog alle ruimte krijgen om te spelen en zo op ongedwongen wijze hun wereld te verkennen. Jonge kinderen moeten alle gelegenheid krijgen zich te ontwikkelen wat betreft:
- Zintuigen (zien, horen, voelen, ruiken, proeven).
- Motoriek (klimmen, rennen, glijden, ballen, spelen met zand en klei, puzzelen, knippen, verven).
- Taal (praten, luisteren, poppenkast spelen, toneelspelen, liedjes, versjes en rijmpjes).
- Omgang met anderen (samenspelen, samenwerken).
DOOR MIDDEL VAN OPLEIDINGEN EN CURSUSSEN SPECIALISEERT HET TEAM ZICH OP VERSCHILLENDE VLAKKEN. DALTONSCHOOL OEGSTGEEST INVESTEERT IN KWALITEIT IN ZORG EN ONDERWIJSBEHOEFTEN. SAMENWERKING EN UITWISSELING VAN INFORMATIE IS EEN BELANGRIJK WAARDE.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.