Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school bepaalt jaarlijks de samenstelling van de groepen.
In principe zijn de groepen 1 en 2 gemengd. De keuze hiervoor komt voort uit onze zienswijze op het leren van jonge kinderen. Zij leren samen met hun leeftijdgenoten hoe de wereld in elkaar steekt. De oudere kinderen helpen de jongsten op hun ontdekkingstocht.
Ook in de hogere leerjaren wordt wel gebruik gemaakt van combinatiegroepen. Dit om leerlingaantallen zo evenwichtig mogelijk te kunnen verdelen. De leerkrachten zijn gewend aan het werken met combinatiegroepen en de middelen en materialen zijn hiervoor ook geschikt.
Binnen de leerjaren wordt gewerkt met een onderwijsaanbod op drie niveaus. Er is een basisarrangement (voor kinderen die zich goed ontwikkelen aan de hand van de gewone instructie en met de reguliere middelen en materialen), er is een intensief arrangement voor kinderen die extra of andere instructie nodig hebben en er is een talentarrangement voor kinderen die meer lesstof aankunnen.
Wij willen in principe alle kinderen die ondersteuning bieden die ze nodig hebben. Daar hebben we een geode zorgstructuur voor en we kunnen door gebruik te maken van de expertise binnen het team maar ook binnen het samenwerkingsverband, veel kinderen helpen.
Mochten we handelingsonbekwaam blijken, dan gaan we gezamenlijk op zoek naar een school die de leerling wel die ondersteuning kan bieden die het nodig heeft.