Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal onderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De verdeling van de leerlingen over de groepen is gebaseerd op leeftijd en de sociaal-emotionele ontwikkeling. De leerlingen stromen aan het einde van een schooljaar niet automatisch door. Dit kan dus betekenen dat een leerling meerdere jaren in dezelfde groep zit. Binnen de groepen werken op alle vakgebieden leerlingen op meerdere niveaus.
De onderwijstijd voor de eerste twee jaren is terug te vinden in het rooster van de twee onderbouwgroepen.
De onderwijstijd wordt op´t Kraaienest intensief ingezet. De leerkrachten werken met een vast rooster en met groepsplannen. In de groepsplannen staan de doelen van de leerlingen vermeld. Deze zijn voor de individuele leerling terug te vinden in het leerlingplan. De school heeft duidelijke afspraken gemaakt over de doelen die ze wil bereiken tijdens het buiten spelen, het fruit en brood eten. Praktische redzaamheid speelt hierin een grote rol. Er wordt veel aandacht besteed aan de sociale en emotionele ontwikkeling en aan de communicatieve vaardigheden. Deze vaardigheden zijn van groot belang voor een goed functioneren in de maatschappij. We werken binnen de school niet met een groep 3 tot en met 8, zoals hieronder aangegeven. Toch ziet u op deze manier wel hoe de uren zijn opgebouwd in de SO-periode. Het rooster is voor de verschillende uitstroombestemmingen hetzelfde. Om die reden is er 1 rooster volledig ingevuld.
De school zet in op
- Het verder ontwikkelen van het werken met Zien! Welke acties en interventies (planmatig) kunnen wij inzetten voor de individuele leerling.
- Het borgen van het aanbod en onze werkwijze/inzet op het gebied van extra ondersteuning,
- Het verder ontwikkelen op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling; het geven van Rots en watertrainingen en inzet van de schoolhond en het eventueel vervangen van onze sociaal emotionele methode
Onze leerlingen komen niet vanuit één reguliere vroeg- en voorschoolse locatie. Gezien onze brede instroom hebben wij altijd samenwerking met de organisaties (zowel scholen als zorglocaties) waar de leerling vandaan komt.