Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal onderwijs scholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar verblijfsjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar verblijfsjaar en naar leeftijd. Het verblijfsjaar is het totaal aantal jaren dat de leerling op het speciaal onderwijs zit. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De school opent de deur 's morgens om 8.15 uur. De leerlingen worden bij de deur opgevangen door teamleden. Waar mogelijk lopen de leerlingen zelfstandig de school in, anders worden zij begeleid door de teamleden. De lessen starten om 8.30 uur.
In de ochtend eten de leerlingen fruit en drinken ze water, sap of een zuivelproduct.
Tussen de middag (ook op woensdag) eten de leerlingen hun brood in de groep met de leerkracht en/of onderwijsassistent. Voor of na het eten spelen ze volgens rooster onder toezicht buiten.
Om 14.45 uur halen de ouders de leerlingen in de school op. De leerlingen die met taxivervoer gaan worden onder begeleiding van een teamlid naar de taxichauffeur gebracht.
De school plant voor het team een aantal studiedagen per jaar in. De leerlingen zijn dan vrij. De leerlingen van groep Onderbouw A zijn daarnaast om de week op woensdag vrij. U vindt deze lesvrije dagen op onze site.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.
De school werkt naast de ketenpartners, waar een samenwerkingsovereenkomst of contract mee is afgesloten, nog met veel andere partners samen. Zo is er veel contact met de (speciale) basisscholen uit de regio en ook met de scholen binnen het bestuur. Er is regelmatig overleg met de ZML-scholen uit de regio. Er is ook contact met onderwijsinstellingen over bijvoorbeeld stageplekken, met onderwijsadviesbureaus over scholingsaanbod en diverse zorgorganisaties over leerlingzorgtrajecten.