Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Obs WereldWijs
Wereldwijs werkt met leerstofjaarklassen en combinatieklassen. Dit jaar hebben we de combinatie groep 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8 De groepen krijgen extra zorg door extra ondersteuning buiten de klas. Zij werken in kleine groepjes aan de stof, die ze nog niet beheersen of alvast als voorbereiding op de leerstof die gaat komen.
Ieder kind kan op Wereld werken op zijn eigen niveau!
Tijdens IPC werken wij aan wereldoriëntatie en de creatieve vakken. Kinderen werken binnen een project aan de doelen die passen bij deze vakken. De kinderen werken bij IPC niet alleen aan kennis maar ook aan vaardigheden. Waar kan ik de informatie vinden. De kinderen werken heel actief met IPC. Kunnen ook veel van zichzelf in de projecten kwijt. Er is veel ruimte voor eigen initiatieven.
Ik de taaktijd wordt de verwerking gedaan van alle vakken. Kinderen kunnen samen of zelfstandig aan hun (week)taak werken.
Onze begeleiding is er op gericht dat uw kind plezier in leren heeft, productief is, zich ook sociaal-emotioneel goed ontwikkelt, een brede kijk op de wereld vormt en met positief zelfbeeld klaar is voor het voortgezet onderwijs. De ontwikkeling van uw kind speelt zich op deze leeftijd niet meer alleen thuis af, maar ook op school. Daarom houden wij de lichamelijke en geestelijke gezondheid van alle kinderen goed in de gaten en nemen maatregelen als dat nodig is. Uiteraard in goed overleg met u.
Interne begeleiding omvat vooral twee zaken: de organisatie van de leerlingenzorg op schoolniveau en de steun aan collega-leerkrachten bij hun hulp aan kinderen met specifieke begeleidingsbehoeften. De intern begeleider mobiliseert de middelen en mogelijkheden van de school, ordent die en zet die in voor hulp aan de leerkracht bij het onderwijs in de groep. Als de groepsleerkracht een probleem ervaart en daarbij hulp zoekt, is de intern begeleider de aangewezen persoon om de hulpvraag nader te onderzoeken en om samen na te gaan hoe hulp geboden kan worden.
Onze school doet, indien nodig, een beroep op de expertise van externe deskundigen en beschikt over een uitgebreid netwerk.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij sluiten aan bij ontwikkelingsbehoefte van de kinderen. Schooljaar 2023-2024 gaan het nieuwe leerlingvolgsysteem IEP implementeren. Deze geeft inzicht aan de school, maar ook aan de leerlingen en ouders.
Bij het aanschaffen van nieuwe methodes kijken wij goed naar de mogelijkheden, dat kinderen gedifferentieerd kunnen werken, zodat zij op hun eigen niveau kunnen werken.
Wij passen de weektaak aan aan de behoefte van de kinderen. Hierin kunnen we differentiëren in niveau maar ook in de hoeveelheid werk. De weektaak moet zo passend mogelijk zijn voor het kind.
Een nieuw ontwikkelpunt voor de komende tijd is het niveau van het Engels op een hoger niveau te krijgen. Wij trekken voor deze ontwikkeling ruim twee jaar uit, zodat wij hierin goed onderbouwde keuzes kunnen maken.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.