Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school is ingedeeld in units. Een aantal groepen vormt met elkaar de unit. In het schooljaar 2023-2024 is de indeling:
Unit 1: Groep 1/2 en 2/3
Unit 2: Groep 4/5a en 4/5b
Unit 3: Groepen 6/7 en 7/8.
Op verschillende momenten van de dag wordt er groepsdoorbrekend binnen de unit gewerkt.
In de lessen SEL (Sociaal Emotioneel Leren)zit Kwink, PBS, Relaties en seksualiteit.
In de lessen SEL (Sociaal Emotioneel Leren)zit Kwink, PBS, Relaties en seksualiteit, Breinhelden
In de weektaak worden verwerkingsopdrachten gedaan die bij de verschillende vakken horen.
Onze school staat in principe open voor alle kinderen. Bij aanmelding van een kind wordt er een intakegesprek gehouden met de ouders, waarin besproken wordt of een kind extra ondersteuning of speciale zorg nodig heeft. Als dit zo is dan onderzoeken we met elkaar en met deskundigen of het haalbaar is om deze extra ondersteuning en/of zorg te bieden binnen onze school en welke voorzieningen daar voor nodig zijn.
Mocht dit onverhoopt niet haalbaar zijn binnen onze school, dan zoeken we samen met de ouders naar een andere, geschikte plek voor hun kind.
Hoe wij de basisondersteuning vormgeven staat beschreven in ons ondersteuningsplan. Dit stellen we jaarlijks bij. Het ondersteuningsplan staat op onze website.
Als een leerling extra ondersteuning nodig heeft kunnen wij daarvoor een aanvraag doen bij WijdeVenen. Deze ondersteuning wordt gegeven door de Intern Begeleider of de leerkrachtondersteuner.
Voor begaafde kinderen die extra uitdaging nodig hebben, bieden wij binnen of buiten de klas een aangepast programma.
De school heeft een dyslexieprotocol waarin beschreven staat hoe wij kinderen met dyslexie begeleiden. Dit protocol staat op onze website. Ook is er een werkgroep dyslexie, bestaande uit de Intern Begeleider, de taalspecialist en een aantal ouders van kinderen met dyslexie. Zij bespreken regelmatig de aanpak en de begeleiding.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is om het onderwijs voor alle kinderen zoveel mogelijk af te stemmen op hun onderwijsbehoefte. We werken vanuit de doelen en de leerlijnen en proberen daarbij zoveel mogelijk aan te sluiten bij wat de leerlingen nodig hebben.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.