Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Extra ondersteuning:
Ondersteuningsarrangementen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
De school heeft een aanpak voor leerlingen die:
- Behoefte hebben aan structuur, duidelijkheid, voorspelbaarheid, afgebakende taken en beweging.
- Ondersteuning nodig hebben vanwege een oppositionele gedragsstoornis.
- Langdurig ziek zijn.
- Beperktere cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden
- Een visuele beperking hebben.
- Communicatieve beperkingen hebben.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Waterrijk gaat de methode Breinhelden inzetten. Deze methode richt zich op de versterking van de executieve functies en vaardigheden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.