IKC Waterrijk

Schoolstraat 29 1723 AA Noord-Scharwoude

  • Schoolfoto van IKC Waterrijk
  • Schoolfoto van IKC Waterrijk
  • Schoolfoto van IKC Waterrijk
  • Schoolfoto van IKC Waterrijk

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte doen we in eerste instantie een beroep op de invalpool van de stichting. Mocht dit geen invaller opleveren, dan proberen we het binnen de school zo te regelen, dat de lessen gewoon door kunnen gaan. Slechts in uitzonderingsgevallen kan het voorkomen dat de ouders bericht krijgen dat er geen school zal zijn. Indien dat zo is, vangen we altijd de kinderen op waarvoor er thuis geen opvangmogelijkheid is.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Extra ondersteuning:

Ondersteuningsarrangementen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.

De school heeft een aanpak voor leerlingen die:

- Behoefte hebben aan structuur, duidelijkheid, voorspelbaarheid, afgebakende taken en beweging.

- Ondersteuning nodig hebben vanwege een oppositionele gedragsstoornis.

- Langdurig ziek zijn.

- Beperktere cognitieve ontwikkelingsmogelijkheden

- Een visuele beperking hebben.

- Communicatieve beperkingen hebben.


Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Waterrijk gaat de methode Breinhelden inzetten. Deze methode richt zich op de versterking van de executieve functies en vaardigheden.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven