Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In een positief onderwijsklimaat kunnen leerlingen zich optimaal ontwikkelen. Er wordt zoveel mogelijk lesgegeven in homogene jaargroepen. Soms maken we combinatiegroepen i.v.m. ongelijke leerlingaantallen.
De school telt op 1 oktober 2024 circa 170 leerlingen.
De prinses Beatrixschool is een school waar iedereen elkaar kent. Er is een vertrouwde sfeer waarbij je je veilig voelt. We werken graag en intensief samen met ouders aan de ontwikkeling van het kind. Ouders voelen zich daardoor betrokken bij de school.
Het team bestaat uit leerkrachten, onderwijsassistenten, directie, ondersteuningscoördinator en administratie. We zijn een opleidingsschool dus ieder schooljaar leiden we jonge mensen op tot het mooie vak van leraar, onderwijsassistent of leraarondersteuner.Daarnaast zijn er vrijwilligers verbonden aan onze school.
De leerkracht is verantwoordelijk voor het onderwijs, de activiteiten en de dagelijkse zorg voor de eigen groep. De leerkracht is uw eerste aanspreekpunt bij alles wat het kind aangaat. De onderwijsassistent is verbonden aan een aantal groepen en ondersteunt het leren en ontwikkelen van leerlingen. Soms in kleine groepen en soms individueel.De ondersteuningscoördinator ondersteunt de leerkrachten en coördineert de leerlingenbegeleiding. De ondersteuningscoördinator is een belangrijke gesprekspartner voor ouders en leerkrachten wanneer er extra ondersteuning nodig is bij een groep of bij individuele leerlingen.
De directeur is o.a. eindverantwoordelijk voor de onderwijskundige, beleidsmatige, organisatorische en financiële zaken van de school. De school wordt ondersteund door een administratief medewerker.
In de kleutergroepen wordt thematisch gewerkt en vindt integratie van de verschillende vakgebieden plaats rondom het thema waaraan gewerkt wordt. Het aanbod is gericht op spelend, onderzoekend en ontdekkend leren.
* De school is goed in staat om vroegtijdig leer-, opgroei- en opvoedproblemen te signaleren.
* Er is een afgestemd aanbod voor leerlingen met meer dan gemiddelde intelligentie.
* Er is een afgestemd aanbod voor leerlingen met minder dan gemiddelde intelligentie
* Er is een aanpak gericht op sociale veiligheid en voorkomen van gedragsproblemen
* Er is een toegankelijk (school)gebouw
* Er zijn aangepaste werk- en instructieruimten
* Er zijn hulpmiddelen voor de arrangementen in het basisprofiel
* Er is een protocol medische handelingen
* De school beschikt over een aanbod voor leerlingen met dyslexie
* Het aanbod voor leerlingen met dyscalculie is in ontwikkeling
* Er wordt nauw samengewerkt met eerstelijns praktijken voor logopedie en fysiotherapie (in school). Daarnaast nauwe samenwerking in het schoolondersteuningsteam (SOT) ism het samenwerkingsverband en GGDToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We willen nog beter dan wij nu doen in kunnen spelen op verschillen tussen leerlingen tijdens de instructies en de verwerking van de leerstof.
We willen meer dan nu gebruik maken van het gebouw en het plein voor in- en ontspanningsmomenten van leerlingen.
Om te zorgen voor een goede start werken we nauw samen met de kinderopvang. De samenwerking is gericht op het tijdig signaleren van ondersteuningsbehoeften en het waarborgen van een doorgaande lijn in aanbod.
Jonge kinderen met een risico op achterstanden krijgen via speciale programma's extra aandacht voor hun ontwikkeling binnen de kinderopvang. Zo kunnen ze goed van start op de basisschool. We vinden dat het betrekken van ouders hierbij essentieel is, we maken daar tijd en ruimte voor.