Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de kleuterfase wordt uitgegaan van de ervaringen van kinderen. In deze periode staat het spelend leren centraal. Er wordt gespeeld en gewerkt aan tafels, in het speelhuis, in speel- en werkhoeken, in de speelzaal en op het schoolplein. Wij werken in deze groepen met betekenisvolle thema's. In de thema's komen de doelen op het gebied van taal en rekenen, sociaal emotionele ontwikkeling, motoriek, creativiteit en muzikale vorming aan bod.
De vakken taal, lezen en rekenen vinden wij heel belangrijk. Deze vakken vormen de basis voor ons onderwijs. Wij houden ons qua tijdsbesteding aan het advies wat de methodes geven. Taal en rekenen bestrijken ongeveer de helft van de onderwijstijd. Daarnaast besteden wij onze onderwijstijd aan:
-Bewegingsonderwijs
-Wereldoriëntatie
-Creatieve vorming
-Engels
-Burgerschap
-Sociaal emotionele ontwikkelingDe kerndoelen van digitale geletterdheid zitten bij ons verweven in het onderwijs
In de toekomst hopen wij dat gebruik kunnen blijven maken van een schoolzorgondersteuner vanuit de gemeente hellendoorn. Daarnaast zouden wij in willen zetten op de begeleiding van onze NT2 leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.