Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
Tussen resultaten worden verzameld in een schoolrapportage die besproken wordt in februari/maart. Van uit een plenaire bespreking (wat zie je, wat valt op) vindt dooranalyse plaats op bouw- parallel- of groepsniveau. Dit wordt weer teruggekoppeld met de intern begeleider.
De schooladviezen die door het team van Klein Heyendaal geformuleerd worden, vertonen al vele jaren het zelfde beeld: een hoog percentage van de leerlingen vervolgt de opleiding op een school voor Voortgezet Onderwijs met een HAVO-VWO profiel. Uit de terugkoppeling van deze scholen blijken deze adviezen consistent: een hoog percentage van de leerlingen blijkt de opleiding op het geadviseerde profiel af te ronden.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
Klein Heyendaal wil een prettige, veilige leer- en leefgemeenschap zijnwaar binnen ouders, leerkrachten, leerlingen en andere betrokkenen samenwerkenom onze leerlingen optimaal te begeleiden bij hun ontwikkeling tot sociale,zelfstandige en verantwoordelijke individuen. Gebedin een organisatie van rust, orde en regelmaat. Gericht op alle ontwikkelingsfacetten van de leerling. Als leerlingen na 8 jaar Klein Heyendaal verlaten dan moeten zij kunnenzeggen:” Ik weet veel, ik kan veel, ik wil veel en ik durf veel”.
Op haar website geeft de inspectie de volgende samenvatting:
Basisschool Klein Heyendaal heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Er vindt in principe voor de periode van één jaar geen verder toezicht plaats. De inspectie heeft geen aanwijzingen dat er belangrijke tekortkomingen zijn in de kwaliteit van het onderwijs.