Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen zijn gegroepeerd in 4 leerpleinen:
- leerplein 1: samenwerking tussen peutergroep en jonge kleuters
- leerplein 2: groep 2, 3 en 4
- leerplein 3: groep 5, 6 en 7
- leerplein 4: leerlingen die zich voorbereiden op het voortgezet onderwijs.
Binnen de leerpleinen volgen we de leerling en stimuleren we elke leerling in zijn/haar ontwikkeling. Sommige kinderen kunnen met een korte uitleg al goed aan de slag, andere kinderen hebben meer uitleg nodig. Ook kan het zijn dat een kind uitleg op een ander niveau nodig heeft. Dit is goed te realiseren in een leerplein, waar immers kinderen uit meerdere groepen bij elkaar zitten. Als een kind in leerplein 3 zit en werkt op niveau groep 7 maar met rekenen meer moeite heeft en de stof op niveaugroep 6 moet krijgen, dan sluit dit kind in het leerplein aan bij de instructie van rekenen op niveau groep 6. In het leerplein leert een kind vaardigheden als samenwerken, verantwoordelijkheid nemen, zelfstandig werken, keuzes maken, hulp geven aan een ander, rekening houden met een ander, niet afhankelijk te zijn van een leerkracht.