Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs van nu moet echter niet meer (alleen) gericht zijn op het reproduceren van kennis, maar op het flexibel, creatief en ondernemend toepassen van de kennis. Onze school wil naast het meegeven van een gedegen kennisbasis op het gebied van taal, spelling, lezen en rekenen, vooral ook inzetten op ‘leren leren’, sociale vaardigheden, talentontwikkeling en digitale geletterdheid. Om kinderen voor te bereiden op hun plek in de maatschappij vindt onze school dat het aanleren van deze vaardigheden onlosmakelijk hoort bij het onderwijs van nu. Wij willen deze vaardigheden aanleren vanuit een coachende rol waarbij wij aansluiten bij de talenten van elk kind en/of wat het kind wil leren. Wij stimuleren hierbij het eigenaarschap bij kinderen voor hun eigen leerproces vanuit het vertrouwen in hun eigen kunnen. Hierbij heeft de leerkracht een meer coachende rol ten opzichte van de kinderen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het is onze ambitie om zo goed mogelijk aan te sluiten bij datgene wat het kind nodig heeft. Wij volgen het kind op de leerlijn en passen het onderwijs aan, aan de behoefte van het kind.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.