Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Flambouw werken we met vier groepen. De groepen bestaan uit ongeveer 20 leerlingen. In de onderbouw zien we een duidelijk groei.
Wekelijks krijgt elke groep 2 gymlessen. Deze lessen worden gegeven door een vakdocent, naast de gymlessen geven gastdocenten ook dans, judo en bokslessen.
In groep 5/6 zijn we gestart met het leerorkest. Dat betekent dat alle kinderen in groep 5 en 6 een instrument naar keuze kiezen om te leren bespelen. Voor deze lessen komen wekelijks conservatorium docenten naar de Flambouw.
Na schooltijd bieden wij i.s.m. Kidswereld naschoolse activiteiten aan op het gebied van sport. Kinderen kunnen zich via de website hiervoor opgeven. Voorafgaand aan de activiteiten ontvangen alle kinderen een boekje met daarin de activiteiten die de betreffende periode worden aangeboden.
Begin 2017 zijn we gestart met wetenschap en techniek lessen op de Flambouw. Techniek is in het basisonderwijs onmisbaar voor de toekomst van onze kinderen. De vraag naar technici neemt toe en het wordt steeds duidelijker dat goed techniekonderwijs sterk bijdraagt aan talentontwikkeling. Het maakt kinderen nieuwsgierig en creatief, leert ze samen te werken, te communiceren, kritisch te zijn en logisch te denken. Het ontwikkelt spelenderwijs precies die vaardigheden waar deze tijd van razendsnelle technologische ontwikkelingen om vraagt. Daarom geven wij aan kinderen vanaf 4 jaar les in techniek.
We geven nu 5 jaar Engels vanaf groep 1, we zijn hierin dus al behoorlijk ervaren en zien dat het effect heeft.
Onze school geeft dagelijks onderwijs aan 4-12 jarigen.
Aan kinderen met extra ondersteuningsbehoefte, zoals kinderen met een, ontwikkelingsachterstand, laag IQ, dyslexie, enkelvoudige gedragsproblemen, diabetes, spraak/taalproblemen of ..... geven wij onderwijs op maat. Soms is het nodig daarvoor een eigen ondersteuningsbudget aan te vragen.
Wij zijn altijd bereid met ouders in gesprek te gaan om te kijken of wij hun kind dat onderwijs kunnen bieden, dat hij of zij nodig heeft.
We werken nauw samen met de peuterspeelzaal en de kinderopvang in ons gebouw. Kinderen die vanuit de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf naar onze school komen kunnen van tevoren met de leidsters al een kijkje komen nemen, zo wordt de overgang naar de basisschool gemakkelijker. Daarnaast hebben we, na toestemming van de ouders, contact over de ontwikkeling van het kind.