Wat is de klachtenregeling?
Ondanks al onze inspanning om de school zo goed mogelijk te laten functioneren, kan het zijn dat u ergens niet tevreden over bent. Dat horen we dan graag zo snel mogelijk van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
De scholen van Stichting Robijn hebben een klachtenregeling, waarin beschreven staat hoe we met klachten omgaan. Deze regeling ligt ter inzage op school, bij de schoolleiding en kunt u bovendien vinden op de website van Stichting Robijn (www.stichtingrobijn.nl). De klachtenregeling komt er in het kort op neer dat u eerst contact opneemt met de betrokken leerkracht als het gaat over iets dat in de klas is gebeurd.
Mocht u na één of meer gesprekken, het gevoel hebben dat hun vraag of klacht niet goed beantwoord is, dan kunt u contact opnemen met de schoolleiding wenden. De schoolleiding kan ook al eerder bij het gesprek met de leerkracht aanwezig zijn. U kunt ook direct met de schoolleiding contact opnemen om uitleg te krijgen over meer algemene schoolzaken die niet direct betrekking hebben op de klas of de leerkracht van het kind. We gaan er daarbij steeds van uit dat we, door met elkaar in gesprek te zijn en blijven, eventuele problemen samen kunnen oplossen.
U kunt altijd een afspraak maken met de leerkracht van uw kind of met de directeur. Mochten zij uw klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen, dan kunt u contact opnemen met de contactpersoon van de school. De contactpersoon is een personeelslid van de school dat speciaal is opgeleid om te helpen bij problemen van zowel kinderen als ouders/verzorgers of leerkrachten. Anonieme klachten kunnen niet worden behandeld.
Als er een probleem is dat op school en binnen het bestuur niet kan worden opgelost, dan kunt u met uw klacht naar de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en garandeert absolute vertrouwelijkheid.
Onze externe vertrouwenspersoon is:
Mevrouw H. de Jong
Kleverparkweg 92
2023 CJ Haarlem
telefoon: 06-25 02 45 55 e-mail: [email protected] website: www.heleendejongadvies.nl
De school is voor de behandeling van klachten tevens aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie: “de Landelijke Klachtencommissie onderwijs (LKC)”. De LKC onderzoekt de klacht en beoordeelt (na een hoorzitting) of deze gegrond is. De LKC is te bereiken bij
Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD UTRECHT
telefoon 030-2809590.
Meer informatie vindt u ook op www.onderwijsgeschillen.nl of e-mail uw vraag naar [email protected].