Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen onze school heeft de intern begeleider een dag ambulante tijd om de leerlingzorg te coördineren. De RT-leerkracht is voor individuele ondersteuning of hulp in kleine groepjes op twee dagdelen in de week beschikbaar. Er is een werkgroep Meerbegaafdheid. Op de Mauritsschool willen wij tegemoet komen aan de leerbehoeften van meerbegaafde leerlingen, omdat wij van mening zijn dat deze leerlingen extra hulp nodig hebben om te leren omgaan met hun speciale kwaliteiten. Daarom willen wij deze leerlingen diagnosticeren en extra begeleiden binnen onze school. Deze begeleiding kan in de groep of daarbuiten plaatsvinden. Wij zoeken daarom extra ruimte in tijd, personeel en middelen om aan die behoefte te kunnen voldoen.