De Schouw

Dintherseschans 30 3432 XV Nieuwegein

  • Schoolfoto van De Schouw
  • Schoolfoto van De Schouw
  • Schoolfoto van De Schouw
  • Schoolfoto van De Schouw
  • Schoolfoto van De Schouw

Het team

Toelichting van de school

De actuele samenstelling van ons schoolteam is te vinden op https://bsdeschouw.nl/organisatie/ons-team/

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien een leerkracht ziek is, hebben wij intern leerkrachten die oproepbaar zijn. Dit zijn leerkrachten die deeltijd werken op onze school en extra kunnen en willen werken. Het voordeel hiervan is, dat veel kinderen en ouders deze leerkracht al kennen.

Als het niet lukt om één van onze leerkrachten in te zetten, doen wij een beroep op 'Creatieve Invaldocent'. Dit is een docent die gespecialiseerd is in een creatieve discipline (beeldende vorming, dans, hiphop, techniek, tekenen, etc.). De kinderen krijgen dan een hele dag culturele vorming!

Soms komt het voor dat er géén vervanging georganiseerd kan worden. In dat geval hebben wij de mogelijkheid om de groep op te splitsen en te verdelen over de andere groepen. U wordt daarover dan geïnformeerd vanuit de directie van de school. 

Bij overig verlof (denk bijvoorbeeld aan huwelijk, zwangerschap of Bapo-dagen) hebben wij vooraf intern deze vervanging georganiseerd. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Zorg en ondersteuning

Ons ondersteuningsbeleid staat niet los van onze didactische en pedagogische visie. We proberen al onze leerlingen zoveel mogelijk tegemoet te komen in de manier waarop we differentiëren. Toch zullen sommige leerlingen net iets meer nodig hebben, of zijn er signalen dat leerlingen ondanks de aanpassingen toch niet helemaal lekker mee kunnen draaien (sociaal-emotioneel of cognitief). Daarom hebben we een duidelijk zorgsysteem ontwikkeld. In onze zorgstructuur wordt zowel remediërend als preventief gewerkt. Op deze manier onderkennen en behandelen wij de problemen zo vroeg mogelijk, waardoor de ontwikkeling in een zo vloeiend mogelijke lijn kan verlopen. In de huidige zorgstructuur van De Schouw wordt er individueel en/of in kleine groepjes gewerkt aan het aandachtspunt en/of ontwikkelvraagstuk van de leerling. Als wij niet meer de zorg kunnen bieden voor de leerling op onze school, kunnen we gebruik maken van plaatsingsmogelijkheden binnen ons samenwerkingsverband Profi Pendi.

Meer informatie is te lezen in de aanvullende bijlage bij deze schoolgids.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

0

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) is erop gericht ontwikkelingsachterstanden bij kinderen in de leeftijd van 2 tot 6 jaar te voorkomen of te verminderen door middel van educatieve programma’s. Deze kinderen hebben een indicatie gekregen vanuit voorschoolse instellingen of hebben moeite met taal.

Thuis in Taal

We werken op school met de aanpak Thuis in Taal. Dit wordt door de gemeente Nieuwegein gestimuleerd. Met de aanpak Thuis in Taal stimuleren we samen met ouders de taalontwikkeling van jonge kinderen.  Het is een aanpak die het partnerschap tussen leerkrachten en ouders bevordert.  Dit partnerschap heeft als doel de ontwikkeling van jonge kinderen te ondersteunen door samen een rijke taalomgeving te bieden. Het is een aanpak die bestaat uit een verzameling van handvatten die gebaseerd zijn op  wetenschappelijk onderzoek en beproefd zijn in de praktijk. 

Terug naar boven