Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bij de groepsindeling werken we toe naar een zo flexibel mogelijk systeem, waarbij we niet allee denken in leeftijdsgroepen, maar juist in groepen waar kinderen qua ontwikkeling passen. Vanuit de eigen sociale groep van het kind, kan het instructies in hogere of lagere groepen volgen, al naar gelang de instructiebehoefte.
De onderwijstijd is niet in vaste tijden aan te geven, omdat we deze aanpassen naar onderwijs behoefte.
De onderwijstijd kan dus voor (groepen of individuele) kinderen afwijken van wat andere (groepen of individuele) kinderen aangeboden krijgen.
Onze school is een reguliere school die een breed zorgprofiel heeft: we kunnen in veel verschillende onderwijsbehoeften voorzien, zeker als we daarin met ouders en eventuele andere betrokkenen op een constructieve manier blijven zoeken naar wat het beste is voor de betreffende leerling. Onze ervaring is dat het door die goede samenwerking bijna altijd lukt een manier te vinden om kinderen te bieden wat ze nodig hebben. Daar waar we zien dat het ons niet lukt, hebben we meer dan voldoende contacten om met ouders te zoeken naar een (tijdelijk) goed alternatief op een niet reguliere basisschool.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende periode werken we aan een bibliotheek op school. Aandacht voor woordenschat en leesonderwijs wordt intensiever.
Locatie Wijkersloot van de Koningin Beatrixschool heeft een inpandige Peuterspeelzaal: De Kikker van KNM-Kind&Co. Hiermee werken we samen in het VVE-project. Er is regelmatig overleg over het beleid tussen onze onderbouwleerkrachten en de leidsters van PSZ De Kikker. Ook is er een warme overdracht van kinderen die van de PSZ naar de basisschool komen.