Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Groep 1 en 2
De kleuters van groep 1-2 werken met ontwikkelingsmaterialen. Ze werken regelmatig vanuit de kring. Na een korte instructie gaan de kinderen aan het werk. Er wordt gewerkt in de themahoeken (huishoek, bouwhoek, enz.), in het speellokaal en op het schoolplein. De kinderen leren spelenderwijs begrippen en vaardigheden aan de hand van thema’s. Daarnaast doen ze allerlei voorbereidende taal-, reken- en schrijfactiviteiten. Voor de oudste kleuters (in de tweede helft van het schooljaar) is er ook voorbereidend schrijf- , taal- en rekenmateriaal gericht op de doorgaande lijn naar groep 3.Groep 3 en 4
De kinderen krijgen steeds meer les in aparte vakken. Leren lezen, rekenen en schrijven staan centraal in groep 3. De letters en cijfers worden aangeleerd en er wordt gestart met het ‘echte’ rekenen: erbij- en eraf-sommen tot twintig.
In groep 4 wordt bij het lezen de inhoud belangrijker. Het rekenen betreft vooral het automatiseren tot honderd en de tafels van vermenigvuldigen tot 10. Er komen wereld verkennende thema’s aan de orde en vakken als biologie en verkeer. Bij spelling staan vooral de open en gesloten lettergrepen centraal.Groep 5 t/m 8
In de groepen 5 t/m 8 leggen we meer nadruk op het toepassen en de inhoud van de rekenen, taal en lezen. Door spreekbeurten, boekenkringen, presentaties en opdrachten wordt de zelfstandigheid vergroot.
Wereldoriëntatie neemt een steeds grotere plaats in binnen het onderwijs van deze jaargroepen.De leerlingen krijgen les in de Engelse taal vanaf groep 1.
Eens per week volgen alle leerlingen de Leefstijllessen in het kader van de sociaal-emotionele ontwikkeling.