De Trompetvogel

Parelduiker 15 3435 EP Nieuwegein

  • Schoolfoto van De Trompetvogel
  • Schoolfoto van De Trompetvogel
  • Schoolfoto van De Trompetvogel
  • Schoolfoto van De Trompetvogel
  • Schoolfoto van De Trompetvogel

Het team

Toelichting van de school

In de kleutergroepen staat bewegingsonderwijs dagelijks op het rooster. Er wordt gespeeld op het schoolplein en in het speellokaal en 1 x in week geeft de gymdocent de les. Vanaf groep 3 krijgen de kinderen gymles in de gymzaal naast onze school door de gymdocent of eigen bevoegde leerkracht. In de basisschoolperiode is het kind gevoelig voor het aanleren van motorische vaardigheden. Wij leggen in deze periode voor het “bewegingsgedrag” in de toekomst. Het bevorderen van   “sportief” gedrag is een onderdeel van de lessen, zo ook  turnen, spel, bewegen, muziek en atletiek.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Stichting Fluenta is aangesloten bij de PIO invalpool. Dit is een organisatie voor het vervangen van afwezige leerkrachten. Bij geen vervanging vanuit de pool, worden de eigen beschikbare collega`s benaderd. Bij geen beschikbare collega's wordt de groep als dat kan verdeeld over de andere groepen. Daarna is de keuze aan de directeur om een groep thuisonderwijs te laten volgen. Ouders worden hier tijdig van op de hoogte gesteld en noodopvang is altijd mogelijk.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de groepen 1 en 2 volgen we kinderen met het digitale leerlingvolgsysteem: KIJK! (observeren, registreren en stimuleren).In KIJK!  wordt gewerkt met ontwikkelingslijnen en leerlijnen. Elke leer- en ontwikkelingslijn is opgedeeld in fasen of mijlpalen. In samenhang met de basiskenmerken van het kind, de betrokkenheid en eventuele risicofactoren ontstaat een compleet beeld van de ontwikkeling. Dit wordt met ouders gedeeld tijdens de oudercontact momenten.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Wij hanteren het leerstofjaarklassensysteem. Kinderen brengen het grootste deel van de dag door in een groep met kinderen van dezelfde leeftijd of in een gecombineerde groep. Binnen dit systeem zoeken we naar werkvormen waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Wij werken  met het directe instructiemodel en week/dag taken. Dit model biedt de mogelijkheid te differentiëren naar niveau en helpt leerlingen stapsgewijs en actief de leerstof eigen maken.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Profi Pendi is het samenwerkingsverband van school. Bij dit samenwerkingsverband horen alle vestigingen van basisscholen en de scholen voor speciaal basisonderwijs in de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en Vianen en de vestiging in Houten van de Berg en Boschschool voor speciaal onderwijs van cluster 3 en 4.Profi Pendi beschikt over diverse mogelijkheden voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Om onderwijs te mogen volgen op een school voor speciaal onderwijs moet Profi Pendi de leerling eerst “toelaatbaar” verklaren. Het samenwerkingsverband Profi Pendi heeft een ondersteuningsplan waarin afspraken gemaakt worden over de manier waarop alle leerlingen ondersteuning krijgen. De Ondersteuningsplanraad heeft hiermee ingestemd voor de periode 2016-2020.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Door versterken van de vakmanscap van de leerkracht.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven