Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het team bestaat uitsluitend uit bevoegde en bekwame leraren. De dagelijkse leiding van de school is in handen van de directeur. Daarnaast is er een IB'er verbonden aan de school. Zij is verantwoordelijk voor de zorgstructuur op de school. Er is ook een administratief medewerkster en een conciërge aan de school verbonden.
In het schema ziet u een indicatie van de onderwijstijd op de Theo Thijssen in groep 1 en 2. Dit is slechts een indicatie. Onderwijs aan het Jonge Kind laat zich moeilijk "vastleggen" in uren per vakgebied. Er is veel overlap in vakken. Dit is niet altijd concreet uit te drukken in hoeveelheid tijd. Zo zou er volgens onderstaand schema geen tijd worden besteed aan levensbeschouwing. In de praktijk wordt dit wel gegeven, maar niet als afzonderlijk vak. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.
In het schema ziet u een indicatie van de onderwijstijd op de Theo Thijssen. Dit is slechts een indicatie. Veel vakken en vakgebieden hebben overlap met elkaar. Dit is niet altijd concreet uit te drukken in hoeveelheid tijd. Zo zou er volgens onderstaand schema geen tijd worden besteed aan levensbeschouwing. In de praktijk wordt dit wel gegeven, maar niet als afzonderlijk vak. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. Zo staat er voor rekenen elke dag een uur in het schema hierboven. In de praktijk wordt er de ene dag 45 minuten besteed aan rekenen en de andere dag 1,5 uur. Dit hangt af van de groep, de les, de dag etc.
Het uitgangspunt is dat elke leerling in principe toelaatbaar is. In het geval er sprake is van een leerling met een specifieke of zeer specifieke onderwijs- en of begeleidingsbehoefte moet de school onderzoeken of aan deze specifieke behoefte kan worden voldaan. Wanneer na een zorgvuldig onderzoek en in nauw overleg met de ouders wordt vastgesteld dat de school in staat is om de specifieke begeleiding te leveren, dan wordt de leerling toegelaten.
Het onderwijs dient zonder vooroordeel kinderen maximaal te ontwikkelen en hoge eisen te stellen, maar wel met inachtneming van de eigenheid en de specifieke talenten van elk kind. Talenten en intelligentie zijn niet gelijk verdeeld. Het is voor het welbevinden en het geluk van een kind van groot belang dat deze verschillen worden gerespecteerd.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het team en de leerkrachten blijven zich ontwikkelen om de extra ondersteuningsbehoefte te kunnen blijven bieden. Het doel hierbij is om alle leerlingen zich maximaal te laten ontwikkelen naar de mogelijkheden die de leerling heeft.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.