Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school werken we in 4 stamgroepen (groep 1/2, groep 3/4, groep 5/6 en groep 6/7/8). Een gedeelte van de dag, 10.30-12.00 en 12.30-14.00, vormen we leergroepen waarbij de stamgroepen uiteen gaan in leergroepen.
In ons team is een leraarondersteuner en een onderwijsassistent aanwezig. Daarnaast zijn we een leerwerkplek voor stagiairs voor opleidingen als PABO en Scalda.
Op onze school wordt in alle klassen zorg en ondersteuning geboden, waar dit nodig is. In eerste instantie gebeurt dit door de groepspleerkracht. Wanneer de groepsleerkracht aangeeft handelingsverlegen te zijn, wordt de hulp ingeroepen van de Intern Begeleider. Zij gaat, samen met het kind (en in het verlengde daarvan de ouders) en de leerkracht onderzoeken op welke manier het beste tegemoetgekomen kan worden aan de leerbehoefte van het kind.
Wanneer deze hulp niet toereikend is, wordt er contact gelegd met de schoolbegeleidingsdienst (RPCZ) of met het Ondersteuningsteam binnen de gemeente Borsele.
Ook is er de mogelijkheid om begeleiding binnen de school te krijgen via een arrangement.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Jaarlijks kiezen collega's uit het cursusaanbod voor gerichte bij- en nascholing gericht op de behoeften van kinderen die zij in de klas hebben
Wij werken met een peuterkleutergroep. Hierbij komt een groep 3-jarige peuters een aantal dagdelen, samen met de pedagogisch medewerker, meedraaien in groep 1. Hierdoor verloopt de overgang van kinderopvang naar school bijna als vanzelf, wordt 3-jarigen die aan uitdaging toe zijn die kans geboden en kunnen jonge kleuters nog even 'peuteren' als hun ontwikkeling daar om vraagt.