c.b.'de Bron'

Ganzenroer 2 7833 GH Nieuw-Amsterdam

Schoolfoto van c.b.'de Bron'

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte verlof doen we een beroep op onze poolers / vervangers.

Helaas komt het soms voor, dat er geen vervanging mogelijk is.

Soms kunnen we dit intern opvangen, in een enkel geval worden de kinderen thuis opgevangen.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

IV.                De  school heeft een aanpak voor leerlingen die meer en hoogbegaafd zijn.         Deskundigheid      4  leerkrachten met certificaat hoogbegaafdheidexpert          Aandacht  en tijd      Werkwijze  en concept die is ingericht op zelfstandig werken, met diverse  instructiemomenten en groepsdoorbrekend.         Voorzieningen      Aangepaste  methodes en materialen.         Gebouw      -De  school heeft naast de reguliere lokalen, een teamkamer,  administratieruimte, een speellokaal,  mediatheekruimte, IB-ruimten.            Samenwerking      Met  zorgteam   Met  voortgezet onderwijs  Brede  school overleg            De  school is in staat om leerlingen met problematiek op gebied van cluster 2, 3  (en 4 tot op zekere hoogte: beperking zie onderaan)  te begeleiden.  2  spraaktaal/communicatie/auditief  3  verstandelijke beperking  4  gedragsproblemen         Deskundigheid      Inzet  IB –er  Ambulant  begeleiders  Onderwijsconcept  dat het mogelijk maakt meer verschillen in de groep te kunnen hanteren  Inzet  onderwijsassistent/lerarenondersteuner         Aandacht  en tijd      Individuele  en/of groepsgewijze begeleiding door de onderwijsassistent.  Opgenomen  in de zorg van de leerkracht vanuit het groepsplan  Tijd  van IB-er voor gesprekken met ouders en deskundigen         Voorzieningen      Veel  materiaal aanwezig       Gebouw      * Aanwezige voorzieningen voor:  -  lichamelijke zorg: gehandicaptentoiletten aanwezig/drempelloze  entrees/leslokalen/lift  - Onze school kent verder geen specifieke aanpassingen. Zodra er zich een  situatie voordoet die vraagt om een aanpassing worden de mogelijkheden  onderzocht en de (financiële) haalbaarheid bekeken. Er zal rekening gehouden  moeten worden met de beperkingen van een bestaand gebouw.     -  De school heeft naast de reguliere lokalen, een teamkamer,  administratieruimte, een speellokaal,  mediatheekruimte, IB-ruimten, ruimte voor onderwijsassistenten.       Samenwerking      Met  zorgteam   Ketenpartners  in zorg  IB  netwerk  Brede  school         Berperking         Veiligheid  van de groep en leerkracht moeten gewaarborgd zijn en gang van zaken in de  groep (lesgeven) moet ongestoord doorgang kunnen vinden.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven