Marjolein Maarleveld
Directeur
Westwalstraat 49 1411 PD Naarden
Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.
De Rehobothschool maakt gebruik van IPPON Personeelsdiensten voor het vervangen van leerkrachten bij verlof of ziekte. De invalleeerkrachten zijn in dienst van Proceon en vallen in op verschillende scholen van Proceon.
Indien er geen invulleerkracht beschikbaar is, maken we ook wel gebruik van KeK-dagen. Dit zijn
Directeur
Ons onderwijs is ingericht volgens het leerstofjaarklassensysteem. In de kleutergroepen werken we bewust met combinatiegroepen. Voor de groepen 3 t/m 8 streven we naar het in stand houden van homogene groepen. Ons onderwijs heeft een duidelijke structuur met heldere afspraken en een goede opbouw. We werken met moderne methodes en de leerstof in de diverse leerjaren is goed op elkaar afgestemd. De kwaliteit van ons onderwijs wordt periodiek en structureel vastgelegd, geëvalueerd en bijgesteld.
In bepaalde gevallen wijken wij af van het leerstofjaarklassensysteem.Op dit moment bijvoorbeeld zijn de roosters in de verschillende jaargroepen op gebied van rekenen zo op elkaar afgestemd, dat de leerlingen een ander leerstofjaarprogramma op het gebied van rekenen in een andere groep kunnen volgen. Dit kan zijn in een groep hoger of lager danwaar de leerling in zit. Scoort een leerling op alle vakgebieden hoog, dan kan het een jaargroep versnellen. De voorkeur van de school ligt bij het verbreden en verdiepen i.p.v.een jaar overslaan.
Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, moeten die zoveel mogelijk krijgen in het regulier onderwijs. In ons onderwijs wordt rekening gehouden met verschillen tussen leerlingen wat betreft tempo, niveau en hoeveelheid. Wij vinden het belangrijk dat wij ook rekening houden met het gevoel van competentie van het kind en de relatie die het heeft met zijn of haar omgeving. Daarin zullen we ook rekening houden met de verschillen die er zijn tussen kinderen. Dit alles gebeurt in een veilige leer- en werkomgeving, waar persoonlijke aandacht en belangstelling is voor elk individueel kind. Wij hebben vanuit een positieve benadering hoge verwachtingen van de kinderen.
Om leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte nog beter te kunnen begeleiden blijft het team van de Rehobothschool zich ontwikkelen. Elk schooljaar stellen we 4 a 5 speerpunten op, onze Big Rocks, wat helpt bij onze onderwijsverbetering. Voor deze verbetering werken we met de methodiek leerKRACHT, elke dag een stukje beter!
Onze speerpunten voor het schooljaar 2022-2023:
The leader in Me methodiek is zichtbaar in de school en ondersteunt burgerschap en sociaal-emotionele ontwikkeling binnen de school.
Nieuwe methode implementatie Rekenen en werken met referentieniveaus, ik-doelen en maatwerk op rekengebied in de groepen 1 t/m 8.
Het stimuleren en verbeteren van de executieve functies van leerlingen.
Bewegend leren binnen het regulier onderwijs verder implementeren
Stichting Proceon, onder wiens Bevoegd Gezag de Rehobothschool, valt gaat voor naschoolse opvang van kwaliteit. Daarom werken de diverse scholen samen met professionele kinderopvangorganisaties die de kinderen een veelzijdig programma bieden en rekening houden met de wensen en behoeften van kinderen en ouders.
De Rehobothschool heeft met de Stichting Kinderopvang Bussum, Naarden, Muiden(Muiderberg) kortweg SKBNM een convenant gesloten voor wat betreft de organisatie van de voor- en naschoolse opvang. Bij aanmelding van uw kind(eren) bij SKBNM dient u dan ook aan te geven dat uw kinderen op de Rehobothschool zit(ten). Voor meer informatie over SKBNM kunt u kijken op www.skbnm.nl