OBS Menterhorn

Mahatma Gandhiweg 1 9649 BL Muntendam

  • Dit gedeelte van het plein wordt ook door leerlingen uit de leerjaren 3 t/m 8 gebruikt als de kleuters niet buiten spelen.
  • Het zitplateau onder het standbeeld wordt vaak door leerlingen gebruikt tijdens de pauzes.

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Vervanging bij verlof van personeel wordt geregeld via SLIM-personeelsbemiddeling. Zodra er een aanvraag voor verlof bij de directeur komt, wordt er door hem een aanvraag voor vervanging bij SLIM ingediend. SLIM zoekt z.s.m. een vervanger en legt die persoon vast voor de school. Vervolgens geeft SLIM de gegevens van de betreffende persoon door aan de directeur zodat die weet dat vervanging geregeld is.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Indien mogelijk kiezen wij voor homogene groepen. Enkele groepen zijn heterogeen. Hiervoor is gekozen ivm groepsgrootte. Elke groep heeft maximaal 2 leerkrachten. 

Tijdens een schooljaar wordt er gedurende een periode van 3-4 weken op het gebied van muziek (naast de eigen lessen van de groepsleerkracht) ook lesgegeven door vakleerkrachten van GMG (= Groninger Muziek Garage).

De groepen 3 t/m 8 hebben twee keer per week  gymnastiek van de vakleerkracht. De groepen 1 en 2 hebben één keer per week les van de vakleerkracht. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De kwaliteit van onze school, die ervoor zorgt dat wij in staat zijn om goed onderwijs te verzorgen en de leerlingen passend bij hun onderwijs- en ondersteuningsbehoeften te begeleiden, brengen wij in beeld aan de hand van een beschrijving van de basiskwaliteit, een beschrijving en overzicht met ijkpunten en inspectie indicatoren welke betrekking hebben op: preventieve en licht curatieve interventies, de ondersteuningsstructuur en planmatig werken. De ijkpunten zijn afkomstig uit ‘het IJkinstrument’ bij de checklist basisondersteuning van het SWV 20.01 PO. Het betreft de inspectie indicatoren uit het inspectiekader 2012.

Onze school biedt de preventieve en licht curatieve interventies die onder de, door het samenwerkingsverband beschreven, basisondersteuning vallen, te weten:         

  • Vroegtijdige signalering van leer-, opgroei- en opvoedproblemen       
  • De zorg voor een veilig schoolklimaat       
  • Een aanbod voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie       
  • Een afgestemd aanbod voor leerlingen met meer of minder gemiddelde intelligentie        
  • Een toegankelijk schoolgebouw met aangepaste werk- en instructieruimtes en hulpmiddelen        
  • Een aanpak gericht op sociale veiligheid en voorkomen van gedragsproblemen         
  • Een protocol medische handelingen.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven