Jozefschool Muiden

Kloosterstraat 14 1398 AM Muiden

  • Schoolfoto van Jozefschool Muiden
  • Schoolfoto van Jozefschool Muiden
  • Schoolfoto van Jozefschool Muiden
  • Schoolfoto van Jozefschool Muiden
  • Schoolfoto van Jozefschool Muiden

Het team

Toelichting van de school

We zijn bijzonder trots op ons professionele team. Samen voelen we ons verantwoordelijk voor het welzijn en de ontwikkeling van alle kinderen op de Jozef School.

Ons onderwijs sluit enerzijds aan op concrete ervaringen die kinderen opdoen in hun omgeving en is anderzijds gericht op het aanbieden van onderwerpen en uitdagingen die kinderen juist niet tegenkomen in de dagelijkse omgeving. Op deze manier willen we aansluiten bij de interesses die de kinderen al hebben, maar ook belangstelling wekken voor zaken waar kinderen nog niet eerder mee in aanraking gekomen zijn.

Door de diverse talenten en creativiteit van onze collega's in te zetten bieden we een breed scala aan onderwijsaanbod. Elk teamlid brengt unieke expertise en passie mee, waardoor we een rijk en gevarieerd leerklimaat kunnen creëren. Het team bestaat uit:

  • Leerkrachten
  • Onderwijsassistenten
  • Remedial teacher
  • Intern begeleiders
  • Specialist meer- en hoogbegaafdheid
  • Specialist Sociaal Emotioneel (HVO)
  • Vakleerkracht gym
  • Vakleerkracht koken
  • Vakleerkracht beeldende vorming
  • Vakleerkracht muziek
  • Opleider in de school (begeleiding studenten)
  • Administratief medewerker
  • Conciërge
  • Schoolleider

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Het kan voorkomen dat een leerkracht wegens ziekte of andere zwaarwegende omstandigheden geen werkzaamheden kan verrichten. De Jozefschool is dan aangewezen op haar beperkte bestand van vaste invallers. Mocht er niet onmiddellijk een vervanger voorhanden zijn, dan wordt de oplossing gezocht in de inzet van onderwijsassistenten. Wanneer deze oplossing niet mogelijk is, kunnen de groepen opgesplitst worden. In het uiterste geval worden de leerlingen naar huis gestuurd.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De kinderen krijgen tweemaal per week gym. In groep 1/2 is dat één keer van de eigen leerkracht en één keer van de vakleerkracht. Komende schooljaar staat er een verbouwing op de planning en kom er een speelzaal in de school. Groep 3 t/m 8 heeft twee keer per week les van een vakleerkracht. Deze lessen worden in de sporthal in Muiden gegeven. De kinderen lopen onder begeleiding naar de sporthal toe.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de groepen 1 en 2 richten we ons op de belangstelling en de ontwikkeling van het kind aan de hand van wisselende thema’s, zoals: de seizoenen, de dokter, Sinterklaas, de winkel enz. Op een speelse manier leren de kinderen hoe hun wereld in elkaar zit. Dat betekent dat leeractiviteiten op een speelse manier binnen het thema worden aangeboden. Denk daarbij aan activiteiten die voorbereiden op het leren lezen, rekenen en schrijven in groep 3. Daarnaast leren de kinderen samenspelen en wordt er gewerkt aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Vanaf groep 3 maken de kinderen meer opdrachten uit werkboekjes en hebben zij een eigen tafel in het lokaal. In het lesrooster wordt weergegeven hoeveel tijd we per week aan de verschillende vakken besteden. Het gaat hier om gemiddelden die enigszins per leerjaar kunnen verschillen. We gaan uit van een lessentabel van 25 uur en 45 minuten per week voor alle groepen.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Meer- en hoogbegaafden

Naast de ambities die hebben we hebben om ons te verdiepen in het aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, doen we al veel om leerlingen te ondersteunen die meer uitdaging nodig hebben. We hebben een plusklas waarin leerlingen op een ander niveau kunnen werken en zich verder kunnen verdiepen. Daarnaast bieden we Franse les aan om taalvaardigheden te ontwikkelen en de horizon te verbreden. Bovendien geven we kinderen uitdagende rekenlessen in kleine groepjes en de mogelijkheid om een jaar hoger te rekenen, waarbij ze in groep 8 zelfs wiskunde krijgen als ze de methode hebben afgerond. 

Samenwerkingsverband

De Jozefschool is een omgeving waar leerlingen samen leren, samen spelen en zich samen kunnen ontwikkelen. Het is ons uitgangspunt om alle leerlingen uit Muiden een passende onderwijsplek te kunnen bieden binnen onze school. We kijken per leerling welke specifieke onderwijsbehoeften een leerling heeft en hoe wij aan deze onderwijsbehoeften kunnen voldoen. Wanneer dit niet mogelijk is, bieden wij extra ondersteuning in samenwerking met speciale(basis)scholen of door inzet van specialisten. In dit kader werkt onze school samen met het Samenwerkingsverband Unita.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op de Jozefschool streven we ernaar om een breed lesaanbod te realiseren waarin leerlingen hun talenten kunnen ontdekken en tot bloei kunnen laten komen. We geloven in het belang van het optimaal benutten van de talenten van alle betrokkenen, waaronder leerlingen, ouders en leerkrachten. Met het invoeren van thematisch werken door de hele school, willen we recht doen aan de verschillende behoeften en capaciteiten van onze leerlingen. Door ons te richten op talentontwikkeling en het verdiepen van ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, streven we ernaar om een inclusieve en uitdagende leeromgeving te creëren waarin elke leerling de mogelijkheid krijgt om zijn of haar potentieel te bereiken.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven