Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In groep 1/2 wordt er gewerkt met een vast rooster wat zorgt voor regelmaat, rust en structuur. Zo zitten de leerlingen regelmatig in de grote of kleine kring, spelen zij in het speellokaal of buiten of spelen/werken zij in de hoeken.
De twee kleutergroepen hebben een identiek rooster, waar mogelijkheden tot nuanceverschillen zijn. Leerlingen krijgen op een speelse manier les in de Nederlandse taal, rekenen, muziek, wereldorientatie, levensbeschouwing, bewegingsonderwijs en hoekenwerk.
In groep 1/2 wordt er gewerkt met thema's die passen bij de belevingswereld van de leerlingen.
De onderwijstijd op PCB Meester Lalleman is zo effectief mogelijk ingedeeld waarbij wij per groep kijken wat de groep leerlingen nodig heeft. Zo rekenen alle groepen minimaal 1 uur per dag, maar is het ook mogelijk dat een groep extra rekent. Er is goed overleg aan het begin van het schooljaar met de groepsleerkracht en intern begeleider om de roosters passend te krijgen.
Bij ons op het rooster staan vakken zoals taal, spelling, schrijven, rekenen, begrijpend lezen, sociaal-emotionele vorming, bewegingsonderwijs, Engels, wereldoriëntatie en levensbeschouwing.
Wij bieden waar mogelijk ondersteuning aan de leerling die dat nodig heeft. Het schoolondersteuningsprofiel beschrijft dit specifiek.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Meester Lalleman is volop in ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van de professionals wordt er gewerkt aan een bijgewerkt schoolondersteuningsprofiel, waarin helder beschreven staat waar de school qua ondersteuning in kan voorzien.
Op PCB Meester Lalleman vinden wij de samenwerking met kinderdagverblijforganisaties in de buurt belangrijk. Vanuit deze insteek hebben wij (met toestemming van ouders) een warme overdracht met het KDV over onze nieuwe leerling.