Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kleuters in groep 1 en 2 hebben tijd waarin ze instructies krijgen in de kleine of de grote kring of in groepjes. Ook hebben ze tijd om zelfstandig te spelen en te werken en dit doen ze aan de hand van een kiesbord.
Op ODBS Het Talent geven we instructies en hebben kinderen zelfstandig werktijd om het werk te maken. Ook hanteren we tijd om het werk te plannen en te reflecteren. We doen dit omdat we een Daltonschool zijn. Tijdens de zelfwerktijd hebben kinderen de vrijheid om op een plek te werken waar ze zich goed kunnen concentreren op hun werk zoals het stiltelokaal.
Bij aanmelding van een kind met een bijzondere behoefte bekijken we wat we kunnen doen om aan onze zorgplicht te voldoen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.