Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In onderstaand overzicht is zichtbaar in welke groepen welke leerkrachten lesgeven. De contactgegevens (alleen voor ouders, niet op de website) van deze leerkrachten vindt u in hoofdstuk 7 achterin de schoolgids.
Groep 0/1:
maandag tot en met vrijdag juf Annemarieke (de Jager)Groep 2:
maandag tot en met vrijdag juf Danielle (van Grootveld), om de week op woensdag juf Pia (de Graaf)Groep 3/4:
maandag en dinsdag juf (Caroline) Versteeg, woensdag tot vrijdag juf (Petra) van MeeuwenGroep 4:
maandag en vrijdag juf (Marieke) van Vliet, dinsdag tot en met donderdag juf (Mirjam) MeijerGroep 5/6:
maandag tot vrijdag meester (Jonathan) Slingerland, om de week op woensdag juf (Meta) van Veldhuizenvanaf de voorjaarsvakantie groep 5: meester (Tjeerd) de Jong.
Groep 7:
maandag tot en met donderdag juf (Thyrza) van Berkum, vrijdag juf (Corine) den Toom.
vanaf de kerstvakantie zal dit waarschijnlijk gaan veranderen.Groep 8:
maandag tot en met om de week woensdag juf (Linda) Lambooij, om de week woensdag tot en met vrijdag meester (Sibbe) Wassink
In bovenstaande tabel is de minimale onderwijstijd per week per vakgebied aangegeven. Afhankelijk van wat een groep nodig heeft worden aan bepaalde vakgebieden meer aandacht geschonken. Soms krijgt een vakgebied éénmalig extra aandacht bij bijvoorbeeld de grote Rekendag, de creamiddagen, de Kinderboekenweek of Voorleesdagen. In een week met een vrije dag, LOVS toetsen, een excursie of een andere bijzondere activiteit zal van bovenstaande minimale onderwijstijden logischerwijze worden afgeweken.
Het schoolondersteuningsprofiel (SOP) geeft een beeld van de kwaliteit van onze school en de ondersteuning die onze school kan bieden aan leerlingen met een specifieke onderwijs- en/of ondersteuningsbehoefte. Doormiddel van het SOP geven we het samenwerkingsverband Berseba inzicht in de basiskwaliteit, de basisondersteuning en de licht- curatieve ondersteuning. In het SOP vindt u kengetallen waaronder de zorgzwaarte, doorstroom en uitstroom van leerlingen, de expertise van de leerkrachten etc. Vanuit de kengetallen en uitgezette vragenlijsten formuleren we actiepunten voor de komende jaren.
Op school is aparte aandacht voor leerlingen met een specifieke onderwijs- en of ondersteuningsbehoeften. Zij worden besproken in het ondersteuningsteam. Bij dit overleg zitten ouders, leerkracht, directeur, jeugdarts, psycholoog, jeugdzorgwerker en interne begeleider. Indien nodig wordt de leerplichtambtenaar, ambulant dienstverlener of coördinator van het samenwerkingsverband uitgenodigd. Per specifieke onderwijs- en of ondersteuningsbehoefte kijken we of het voor ons als school haalbaar is om aan de behoefte te voldoen. Factoren die hierbij een rol spelen zijn: de groep, middelen, ruimte, tijd, expertise en vooral het welbevinden van de leerlingen. Apart beschreven staan onze ambities, mogelijkheden en grenzen met betrekking tot passend onderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door de instroom van NT2 leerlingen, willen we ons richten op het extra ondersteunen van het leren van de Nederlandse taal.
In schooljaar 2019-2020 is onderzocht of er voldoende aanmeldingen zouden zijn om een peutergroep van de organisatie Kind en Co binnen de school te starten. Helaas was het aantal aanmeldingen voor Kind en Co te laag om van start te gaan. Op dit moment is er dus geen peutergroep binnen de school.