Natuurlijk doen wij er als school alles aan om het onderwijs en het contact met ouders en verzorgers zo goed mogelijk te laten verlopen. We vinden het belangrijk dat kinderen, ouders en verzorgers tevreden zijn. Onze school staat voor goed en kwalitatief onderwijs. Wij leren uw kind waar het goed in is. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat. Wij vinden het van belang om uw opmerkingen, voorstellen tot verbetering of klachten te horen. Mocht u onverhoopt toch een klacht hebben, dan vragen wij u die in eerste instantie te richten tot de betreffende leerkracht of de vertrouwenscontactpersoon op school.
Indien uw klacht niet (naar tevredenheid) wordt opgelost kunt u terecht bij de schooldirectie. Komt u er samen met de directeur van de school van uw kind niet uit? Dan kunt u uw klacht melden bij het College van Bestuur van Stichting de Waarden.
Waarom een klacht melden?
Als u een klacht heeft, willen wij graag met u naar een oplossing zoeken. Door het melden van een klacht, kunnen we dat samen doen. Van uw ervaringen kunnen we leren en verbeteren. Zo kunnen we voorkomen dat een zelfde situatie opnieuw gebeurt.
Waar meldt u een klacht?
U heeft eerst een melding bij school gedaan. Indien dit niet het geval is verwijst het College van Bestuur u terug naar de betreffende school. Een klacht over schoolse zaken bespreekt u met de leerkracht en/of directeur van de school van uw kind. Samen probeert u tot een oplossing te komen. Is uw probleem op school niet verholpen en u wil hierover verder in gesprek? Dan kunt u uw klacht melden bij het College van Bestuur van Stichting de Waarden.
Geen oplossing?
Is uw klacht na contact en een eventueel gesprek met het College van Bestuur niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kunt u als ouder een beroep doen op onze klachtenregeling.
Meer informatie hierover vindt u hier:
Klachtenregeling – Stichting de Waarden (www.dewaarden.nl – beleid en kwaliteit – klachtenregeling).
https://dewaarden.nl/wp-content/uploads/2019/12/2018-12-01-Klachtenregeling-Stichting-De-Waarden-1.pdf
Kopieer en plak bovenstaande link in uw Browser om deze te openen.
Alle scholen van Stichting de Waarden zijn aangesloten bij de landelijke klachtencommissie GCBO:
GCBO Landelijke klachtencommissie Christelijk onderwijs
Postbus 823242508 EH Den Haag
www.gcbo.nl
Binnen onze school is een vertrouwenspersoon aangesteld die onderwerpen van vertrouwelijke aard met u bespreekt. De vertrouwenspersoon van ibs de Klaverhoek is juf Mariette Scholten. Zij is te bereiken via [email protected]
De Klaverhoek heeft hiernaast ook een anti-pestcoördinator, omdat wij het belangrijk vinden dat alle kinderen hun schooltijd als prettig ervaren.