Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Met ingang van het schooljaar 2015-2016 hanteert de school het vijf-gelijke-dagenmodel. Alle kinderen volgen van 8.30 u tot 14.00 uur onderwijs. De kinderen lunchen en pauzeren samen met de leerkracht in de klas.
Op de Kameleon gaan we met respect om met elkaar en met onze omgeving. Via regels en afspraken zorgen we ervoor dat de schoolomgeving voor de kinderen prettig, veilig en voorspelbaar is. In elke groep gelden de groepsregels en op schoolniveau hebben we algemene afspraken gemaakt die we met de kinderen regelmatig oefenen en bespreken.
Zo beginnen we het schooljaar in iedere groep met het opstellen van een missie. Hierbij volgen we de methode Klassenkracht. Deze missie staat gedurende het jaar centraal in de klas en geeft antwoord op de vraag 'Wat voor klas willen we dit jaar zijn met elkaar?' Zodra de missie is geformuleerd worden er concrete regels bedacht om deze missie te behalen. Bij het bedenken van de missie en de regels neemt de leerkracht, met name in de bovenbouw, een begeleidende rol aan. Het is belangrijk dat de kinderen zo veel mogelijk de regels zelf bedenken, zodat de regels niet opgelegd worden, maar echt van de kinderen zijn. De leerkracht stuurt dit proces met de duidelijke handvatten die Klassenkracht biedt.