Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen de school is een systeem voor de zorg- en aandachtskinderen. De groepsleerkrachten zijn verantwoordelijk voor het primaire onderwijs- en ontwikkelproces in de klas. Mochten er problemen optreden, dan bespreekt de groepsleerkracht deze met u als ouders en de intern begeleider. De intern begeleider is verantwoordelijk voor de zorg.
De intern begeleiders hebben aanvullende opleidingen en cursussen gevolgd, zodat zij de zorg voor uw kind goed in kaart kunnen brengen en op kunnen zetten binnen de school.
Er wordt duidelijk in kaart gebracht wat de stimulerende factoren en de belemmerende factoren voor uw kind zijn. Deze worden breed in kaart gebracht, er wordt gekeken naar: het kind zelf, de klas waar het kind in zit, de groepsleerkracht(en) en de thuissituatie.De intern begeleider is er verantwoordelijk voor dat gemaakte afspraken uitgevoerd worden en dat er sprake is van een doorgaande lijn gedurende de jaren dat uw zoon/dochter op De Molenwiek zit.
Om de overgang van kinderdagverblijf naar groep 1 vloeiend te laten verlopen ondernemen we de volgende activiteit:
In samenwerking met Kibeo bezoekt de peutergroep 3 x in de week de instroomgroep van De Molenwiek.
De kinderen ondernemen gezamenlijke activiteiten en spelen met elkaar buiten onder begeleiding van hun eigen pedagogisch medewerkster.
Zo wordt de overgang van peutergroep naar kleutergroep makkelijker.